تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷

قشم - خبرگزاری مهر: رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال ایران، برگزاری اولین دوره مسابقات فوتبال ساحلی غرب آسیا در جزیره قشم را نشان دهنده رشد این رشته ورزشی در کشورهای این منطقه از قاره ی کهن دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، پریا شهریاری صبح چهارشنبه که در حاشیه رقابت های فوتبال ساحلی و در جمع خبرنگاران سخن می گفت، با اشاره به برپایی این دوره از پیکارها به پیشنهاد و میزبانی ایران و حضور هفت تیم از کشورهای عربی منطقه، ادامه داد: تیم ایران با داشتن دو قهرمانی در المپیک آسیایی چین و جام قهرمانی آسیا و همچنین کسب جواز ورود به جام جهانی فوتبال ساحلی که در شهریور ماه سال جاری در کشور تاهیتی برگذار می شود، هم اکنون بر اساس آخرین رده بندی فیفا از جایگاه اول در میان تیم های قاره ی آسیا برخوردار است.

این مدرس مدیریت فیفا، وضع فوتبال ساحلی را در کشورمان مطلوب و رو به پیشرفت ارزیابی کرد و گفت: نزدیک به 8 سال است که لیگ برتر فوتبال ساحلی مردان با حضور 14 تیم برگذار می شود و در این میان تیم هایی از شهرهای فاقد ساحل، همچون یزد، شیراز و تبریز نیز حضور دارند. 

وی در خصوص فوتبال ساحلی زنان نیز گفت: لیگ برتر بانوان عمری سه سال و نیمه دارد و هشت تیم در آن حضور دارند.

اولین دوره ی مسابقات فوتبال ساحلی غرب آسیا، با حضور نمایندگانی از کشورهای ایران، عمان، لبنان، قطر، بحرین، عراق و فلسطین از امروز در مجتمع تفریحی ورزشی زیتون قشم برگذار می شود.