یک نویسنده دینی که تصدی غرفه انتشارات جمال در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب را بر عهده‌ دارد، معتقد است: در روزگار ما همه چیز کاربری خود را از دست داده و تا زمانی که مکان دائمی نمایشگاه کتاب مشخص نشود در بر همین پاشنه می‌چرخد.

حجت‌الاسلام غلامرضا حیدری ابهری، نویسنده کتاب‌هایی چون «خداشناسی قرآنی کودکان» و «خدا و قصه‌هایش» در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: 26 سال از برگزاری نمایشگاه کتاب می‌گذرد و هنوز مکان دائمی این نمایشگاه مشخص نشده است. وزارت ارشاد یک چیز می‌گوید و شهرداری هر سال وعده شهر آفتاب را می‌دهد، اما آنچه واقعیت دارد اینکه کاربری‌ها تغییر کرده و هیچ چیز سرجای خود نیست.

وی فضا و جغرافیای نمایشگاه کتاب را چندان عادلانه ندانست و افزود: کاربری این مکان برای نمایشگاه کتاب نیست. منتها مردم مدتی است باادبیات این فضا آشنا شده‌اند و می‌دانند شبستان کجاست و رواق کجا. از سوی دیگر هر ناشری که به ابتدا و انتهای سالن یا به ورودی مترو نزدیک‌تر است از فروش بیشتری برخوردار است و این تقسیم‌بندی عادلانه‌ای نیست. مخاطبان باید حق انتخاب داشته باشند.

حیدری ابهری، تبلیغات را عنصر مهمی در جلب توجه مخاطبان دانست و گفت: امسال صدا و سیما تبلیغات خود را خیلی دیر شروع کرد. 3-4 روز طول می‌کشد تا برنامه‌های تلویزیونی تاثیر خود را نشان دهند. ای کاش یک ماه قبل یا حتی قبل از برگزاری نمایشگاه تبلیغات رادیو تلویزیون شروع می‌شد.

وی گفت: کار ما در انتشارات «جمال» آموزش خداشناسی به بچه‌ها نیست. حتی خود پیامبر نیز آموزش نمی‌داد. خداوند او را در قرآن یادآور و متذکر معرفی می‌کند. کار ما هم تاکید بر فطریات است زیرا همه انسان‌ها فطرتا خداجو به دنیا می‌آیند.

این نویسنده کودک و نوجوان در پاسخ به اینکه برای نوشتن از خدایی که دیده نمی‌شود برای کودکان تا چه اندازه باید با ذهنیات و پرسش‌های آنها آشنا بود، بیان کرد: از 7 سال پیش تاکنون کار من در نمایشگاه قرآن جواب دادن به سئوالات بچه‌هاست. تا زمانی که انسان با ذهنیات بچه‌ها و سئوالاتی که فکر آنها را درگیر کرده آشنا نشود، نمی‌تواند برای آنها بنویسد. ما باید به زبان بچه‌ها با آنها سخن بگوییم و در عین حال خلاف به آنها نگوییم و اطلاعات درست و به اندازه در اختیارشان بگذاریم.