هنوز 15 روز از زلزله بوشهر نمي گذرد كه اين بار بوشهري ها لرزش زمين را از عمق 8 كيلومتري 19 بار احساس كردند. زلزله اخير با سيل و آب گرفتگي همراه بود. اين در حالي است كه گزارش رسيده 4 استان ديگر كشور هم درگير آب گرفتگي هستند.

به گزارش خبرگزاري مهر، روز سه شنبه 20 فروردين ماه سال جاري بود كه مركز ژئوفيزيك دانشگاه تهران اعلام كرد: زلزله اي در عمق 12 کیلومتری زمین در مقياس 6 و 1 دهم ريشتر شهر بوشهر را لرزاند. زلزله اي كه علي رقم حضور سريع امدادگران هلال احمر 37 كشته و بيش از 850 مجروح به همراه داشت.

هر چند ستاد مديريت بحران و نيروهاي امدادي تاكنون از مرحله اسكان اضطراري آرام آرام وارد مرحله اسكان موقت مي شوند ولي در چند روز گذشته و امروز صبح وقوع چندين زلزله همراه با بارنگي و آب گرفتي و سيل وضعيت زلزله زدگان را دچار بحران كرده است.

محمود مظفر رئيس سازمان مديريت بحران كشور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: شب گذشته زلزله باز بوشهر را لرزاند. زلزله اي به مقياس 5 ريشتر در عمق 8 كيلومتري زمين يعني بسيار حساس تر از زلزله قبلي كه موجب شد تا 2 واحد مسكوني به كلي تخريب شود. اين در حالي است كه در 24 ساعت گذشته تاكنون 20 بار بوشهر لرزيده است.

وي افزود: تاكنون 218 چادر و 400 تخته موكت و 2500 پتو به مناطق زلزله زده ارسال شده و 6500 بسته غذايي هم براي زلزله زدگان و سيل زدگان توزيع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در بررسی امدادگران از منطقه شنبه و روستاهای تابعه مشخص شد که این زمین لرزه بدون صدمات جانی به پایان رسیده است.

شاپور رستمی معاون عمرانی استاندار بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر مي گويد: بارندگی‌های شهرستان دشتی و وضعیت مناطق زلزله‌زده باعث آبگرفتی برخی از معابر و همچنین جاری شدن روان‌آبها در این مناطق شد که خوشبختانه تلفاتی در پی نداشته و به غیر از محور شنبه به روستای درویشی همه معابر باز است. همچنين سالن‌های ورزشی و مدارس شهر خورموج را برای اسکان اهالی شهر شنبه در نظر گرفته‌ایم و اتوبوس و مینی‌بوس را نیز برای انتقال اهالی به منطقه اعزام کرده‌ایم ولی اهالی ترجیح داده‌اند که در خانه‌های خود بمانند.

وی در ارتباط با سد خاکی مناطق زلزله‌زده نیز بیان داشت: هر چند مشکلاتی برای این سد ایجاد شده بود ولی با حضور کارکنان بنیاد مسکن و راه و شهرسازی در حال ترمیم این سد هستیم.

به گزارش خبرگزاري مهر، پس از وقوع سيلاب و زلزله در مناطقي از بوشهر شب گذشته 20 نجاتگر ، 5 دستگاه پیکاپ ، 15 دستگاه کف کش ، یک دستگاه لجن کش و 11 موتور آبکش ساعت  به سمت مناطق حادثه دیده اعزام شدند و هم اكنون در حال امدادرساني هستند.

حسين درخشان سخنگوي سازمان امداد و نجات كشور در گفتگو با مهر مي گويد: آب گرفتگي تنها به بوشهر منتهي نشده و هم اكنون استانهاي اصفهان، فارس، خوزستان و يزد هم متاثر از اين حادثه هستند. تاكنون 445 نفر حادثه ديده و 7 نفر مصدوم شدند كه به دليل وخامت يكي از مجروحان مجبور شديم مصدوم را به بيمارستان منتقل كنيم. هم اكنون 40 تيم به مناطق اعزام شده و تخليه آب از 105 خانه انجام شده است.