رامیان - خبرگزاری مهر: همزمان با برداشت توت فرنگی و برگزاری جشنواره ای به این نام، عطر این میوه بهشتی در گلستان پیچید.

به گزارش خبرنگار مهر، توت فرنگی از محصولاتی است که در پاییز کشت و در فصل بهار برداشت می شود و این محصول در برخی استانها از جمله گلستان تولید می شود.

سه هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت گوجه، 800 هکتار به کشت توت فرنگی اختصاص دادند که در بخش توت فرنگی رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
 
دومین جشنواره توت فرنگی در روستای شفیع آباد فندرسک رامیان برگزار شد و اسدالله اسفندیاری بخشدار فندرسک عصر پنجشبه در این جشنواره گفت: تاکنون دو جشنواره توت فرنگی و شش جشنواره مختلف در این جشنواره در این بخش برگزار شد.
 
وی اظهار داشت: تا پایان سالجاری، دو جشنواره دیگر نیز در این منطهق برگزار می شود که جشنواره لباسهای بومی و ملحی در بلوچ آباد و دیگری بازیهای بومی و محلی در سعدآباد فندرسک است.
 
وی با اشاره به انتخابات ملی و محلی بر حضور گسترده مردم برای خلق حماسه تاکید کرد و گفت: همانگونه که مردم در انتخابات 22 بهمن  با حضور خود مشت محکمی به دهان یاوه گویان زدیم انشاء الله در 24 خرداد نیز بار دیگر دشمنان را مایوس خواهیم کرد.
 
اجرای طرح مردمی کردن امنیت
 
محمد تقی سوخت سرایی فرماندار رامیان نیز با اشاره به پایین بودن ضریب امنیت در منطقه گفت: طرح مردمی کردن امنیت و مشارکت مردم برای ارتقای امنیت در منطقه برگزار می شود.
 
وی با اشاره به گرانی و گرانفروشی یادآورشد: گرانی نشات گرفته از تحریمهاست و گرانفروشی از آسیبهای جدی است و انشاء الله با تقویت بنیه مردم از التهاب بازار کاسته می شود.
 
وی با بیان سه ویژگی مردم منطقه گفت: پرتلاش بودن، ولایتمداری و منسجم و وحدت بسیار بالا از جمله این ویژگیهاست.
 
معضل سرقت کابلهای تلفن
 
فرماندار رامیان با اشاره به سرقت کابل های تلفن در منطقه گفت: انشاء الله با مشارکت مردم این مشکل حل می شود و ترممیم و مرمت جاده روستایی شفیع آباد از دیگر طرحهایی است که امسال در دستور کار است.
 
وی گفت: تکمیل سالن ورزشی که پایه های آن تاکنون بنا شده است را از دیگر طرحها برشمرد.
 
در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی از غذاهای محلی توت فرنگی به نمایش گذاشته شد.
 
رامیان در شرق گلستان واقع شده است.