وزیر دفاع آمریکا از تجدید نظر مقامات کشورش در طرح مسلح کردن مخالفین دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری بی بی سی، "چاک هیگل" در کنفرانس خبری مشترک با "فیلیپ هاموند" وزیر دفاع انگلیس در پنتاگون برای اولین بار به بازنگری کشورش در طرح مسلح کردن معارضان سوری اذعان کرد اما در عین حال گفت: هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

از سوی دیگر باراک اوباما که سال گذشته پیشنهاد ارسال کمک‌های نظامی به مخالفان سوری را رد کرده بود، اعتراف کرد: آمریکا هم اکنون در حال بررسی تمام گزینه ها است اما تصمیم نهایی در این باره باید با مشورت جامعه بین الملل گرفته شود.

وزیر دفاع انگلیس نیز به نوبه خود با اشاره به مخالفت سران اتحادیه اروپا با اقدام کشورش در ارسال سلاح به مخالفین سوری اعلام کرد که تاکنون به همین علت نتوانستیم مخالفین دولت بشار ارسد را مجهز کنیم.

سوزان رایس سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد نیز در سخنانی اعلام کرده است: اگر شورای امنیت اقدامی فوری برای فشار بر سوریه در راستای پایان سرکوب مردم بعمل نیاورد، اعضای شورا ممکن است خارج از چارچوب سازمان ملل و برنامه کوفی عنان گزینه ای برای بررسی داشته باشند و در صورت عدم دخالت در سوریه این مناقشه منجر به گسترش و ایجاد بحران حتی در دیگر کشورها و سراسر منطقه خواهد شد.

این اظهارات درحالیست که رسانه های غربی پیشتر گزارشهای خود را به گونه ای منتشر کرده بودند که آمریکا تمایل چندانی برای حمایت از کمک های نظامی غیرمستقیم به مخالفین سوری ندارد.