یکی از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه پيام نوروزي رهبر معظم انقلاب و نامگذاري امسال به‌‌عنوان «سال حماسه‌ سياسي و اقتصادي»، به همان ميزان كه كيفيت توصيه‌اي داشته است،گفت: این نامگذاری هشداري بوده است به برخي مسئولين كه مبادا به‌علت تشخيص ناصحيح يا ديرهنگام، به چيزي كم‌تر از رقم خوردن حماسه ؛آن هم در سال انتخابات و در شرايط كنوني منطقه و جهان، بسنده نمايند.

به گزاش خبرگزاری مهر، ارسلان فتحي پور کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع اعضاي جمعيت فرهيختگان و دانشگاهيان،  روابط خارجي را به مثابه عرصه اي براي رقم خوردن حماسه سياسي برشمرد و گفت:با تأملي بيشتر در سخنان رهبري و نگاهي به تاريخ سه‌دهه‌ اخير به‌ روشني نشان مي‌دهد كه شرط عقل و انصاف نيست كه از فرموده‌هاي رهبر معظم انقلاب برداشتي صرفاً تك‌ساحتي داشته باشيم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: آن هنگام كه رهبر معظم انقلاب در پيام تبريك نوروزي خودشان سال 1392 را سال حماسه سياسي و اقتصادي خواندند، بسياري ترديد نداشتند كه مراد از حماسه‌ سياسي، صرفاً حضوري گسترده و حاكي از شور و شعور در انتخابات رياست جمهوري پيش‌رو است. اماقطع‌ به‌ يقين مي‌توان گفت كه ايشان از بيان «حماسه‌ سياسي»، همانقدر فضاي انتخابات را مدنظر داشته‌اند كه فضاي پس از آن و تسليم در برابر قانون را؛ همانقدر مردم را خطاب قرار داده‌اند كه مسئولين را؛ ... و نهايتاً همانقدر فضاي داخل كشور را مدنظرداشته‌اند كه فضاي خارج را.

وي با بیان اینکه مجال و مقال فرصت مناسبي است تا به يكي از منويات و فروض هميشگي مقام عظماي ولايت در عرصه‌ سياست خارجي كه همانا عزت‌مداري است بپردازیم، گفت: بحث عزت‌مداري در سياست خارجي و يا همان «سياست خارجي عزت مندانه» نيز نبايد دچار كج‌ راهه‌اي به‌ نام نگاه و يا برداشت تك‌ساحته گردد.

وي ادامه داد: بي‌ترديد اتخاذ تدابير عزت‌مندانه در سياست خارجي را مي‌توان هم در عملكرد رهبر معظم انقلاب مشاهده نمود و هم در سيره‌ امام خميني (ره) پي گرفت.

اين کانديداي رياست جمهوري با اشاره به اينکه سياست خارجي مبتني بر عزت اسلامي و ملي، بيش‌تر مبتني بر كنش است تا واكنش گفت: اينكه اگر هم در جايي ناچار از نشان دادن واكنش شديم، اين واكنش بايد شجاعانه، سنجيده و حساب‌شده باشد و اثري از انفعال و ترس و ملاحظه‌زدگي در آن ديده نشود.

فتحي پور ادامه داد : سياست‌مدار ما در عرصه‌ مناسبات خارجي بايد بدان توجه داشته باشد كه هر موضع، كنش و يا واكنشي كه اتخاذ مي‌نمايد، طرف‌ها و رقباي خارجي آن را صرفاً به‌حساب خود وي نمي‌نويسند، بلكه آن را تابعي از شرايط و روحيات حاكم بر كشور ايران ارزيابي مي‌نمايند.

وي عنوان کرد: در واقع چنين به‌نظر مي‌رسد كه پيام نوروزي رهبر معظم انقلاب و نامگذاري امسال به‌‌عنوان «سال حماسه‌ سياسي و اقتصادي»، به همان ميزان كه كيفيت توصيه‌اي داشته است، هشداري بوده است به برخي مسئولين كه مبادا به‌علت تشخيص ناصحيح يا ديرهنگام، به چيزي كم‌تر از رقم خوردن حماسه ؛آن هم در سال انتخابات و در شرايط كنوني منطقه و جهان، بسنده نمايند.