سپ بلاتر با بیان اینکه 50 درصد از درآمد یک میلیارد دلاری فیفا از کنفدراسیون فوتبال آسیا تامین می شود، از نقش جهانی این کنفدراسیون در آینده فوتبال جهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال در بیست و پنجمین کنگره فیفا که در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور مالزی برگزار شد، اظهار داشت: آسیا قدرت فوتبال است. شما باید نسبت به قدرت خود آگاه باشید و از آن به خوبی استفاده کنید. باید از از این قدرت خود در جهت همبستگی با دیگران استفاده کنید تا دیگران به ما برای توسعه اهدافمان کمک کنند و برای آینده ای بهتر آماده شویم.

وی گفت با وجود اینکه خزانه فدراسیون بین المللی فوتبال از پول این قاره پر می شود با این حال تیم‌های آسیایی در تورنمنت‌های فیفا از جمله جام جهانی چندان حضور پرتعدادی ندارند.  بلاتر گفت نمایندگان آسیایی باید رایزنی های خود را بیشتر کنند تا بتوانند میدان‌های بیشتری را برای حضور ایجاد کنند.

رئیس فیفا با اشاره به اقتدار فوتبال اروپا و آمریکای جنوبی در عرصه جهانی فوتبال، افزود: شاید لازم نباشد زیاد تغییر کنیم اما ما و شما این حق را داریم و من این تعهد و وظیفه را دارم تا این بحث را به میان بکشم.

"شیخ سلمان بن ابراهیم الخلیفه" با کسب 33 رای از 46 رای حاضر موفق شد به عنوان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شود. "ووراوی ماکودی" از تایلند و "یوسف السرکال" اماراتی با 7 و 6 امتیاز از دستیابی به این سمت بازماندند.

بلاتر که برای حضور در این مراسم در کوالالامپور حضور پیدا کرده بود در این خصوص اظهار داشت: آنچه این انتخابات را ویژه می‌کرد، نظم و انضباط حاکم بر جلسه بود. این یک کنگره بزرگ بود و انتخابات با شفافیت کامل برگزار شد. من به همه شما تبریک می گویم البته بیشتر تبریکات من متوجه شیخ سلمان است که ریاست جدید این کنفدراسیون را عهده دار شده است. برای شما در آینده آرزوی خوشبختی می کنم و همانطور که دیروز گفتم با اتحاد و همبستگی، شکست نخواهید خورد.