آلبوم‌های تصویری "شهرزاد" و "پرنده آتشین" به رهبری شهرداد روحانی و اجرای ارکستر سمفونیک تهران امروز با حضور مدیرعامل انجمن موسیقی ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرشید حفظی‌فرد نوازنده ابوا و از اعضای ارکستر سمفونیک تهران صبح شنبه 14 اردیبهشت‌ماه در مراسم رونمایی این دو آلبوم تصویری که در غرفه انجمن موسیقی ایران در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد، گفت: این دو آلبوم تصویری که به مخاطبان عرضه شده نتیجه اجرای سال 89 ارکستر سمفونیک تهران در سالن همایش‌های برج میلاد بود که نزدیک به یک ماه تمرین‌های آن به رهبری شهرداد روحانی طول کشید.

وی ادامه داد: قطعه‌هایی که در این برنامه اجرا شد قطعه‌های ثابتی هستند که در تمام ارکسترهای معتبر دنیا اجرا شده‌اند و به نظر من اجرایی که ما داشتیم به قدری دارای کیفیت بود که من نظیر اجرای آن را حداقل در خاورمیانه سراغ ندارم؛ چراکه اعضای گروه از نوازندگان جوان گرفته تا هنرمندان پیشکسوت در این اجرا از جان مایه گذاشتند و اثری را به مخاطب ارائه دادند که دارای کیفیتی بی‌نظیر بود.

محمد حسین پورمعین نوازنده کلارینت و یکی دیگر از اعضای قدیمی ارکستر سمفونیک تهران هم در این مراسم رونمایی گفت: قطعه "پرنده آتشین" ساخته ایگور استراوینسکی آهنگساز روس یکی از سخت‌ترین و تکنیکی‌ترین قطعاتی است که تاکنون برای ارکستر ساخته شده است ضمن اینکه قطعه "شهرزاد" هم یکی قطعات کلاسیک شرقی است که به نظر من به لحاظ فنی از ویژگی‌هایی خاصی برخوردارست ولی هر دوی این قطعات با کیفیت قابل قبولی توسط ارکستر سمفونیک تهران نواخته شد.

وی با اشاره به انتشار این دو آلبوم تصویری خاطرنشان کرد: اصلا تصور نمی‌کردم که این دو آلبوم تصویری با چنین کیفیت قابل قبولی برای مخاطبان عرضه شود چراکه تصویربرداری و تولید چنین آثار تصویری که کیفیت صدا باید در درجه بالایی مورد توجه قرار گیرد به خوبی انجام گرفته است.

مجید اسماعیلی نوازنده ویلون سل ارکسترسمفونیک تهران هم خاطر نشان کرد: این اثر نتیجه تلاش شبانه روزی هنرمندان جوانی بود که با مدیریت و رهبری سنجیده شهرداد روحانی و مدیران توانست یک اثر ماندگار و باکیفیت را به علاقه مندان موسیقی معرفی کند و من قاطعانه می گویم این دو آلبوم تصویری کیفیت بالاتر از آن چیزی را داشت که موسیقی ایران تصور آن را می کرد.

علی ترابی مدیر عامل انجمن موسیقی ایران هم در این مراسم از رونمایی چند آلبوم تصویری دیگر در سال 92 خبر داد و گفت: آلبوم تصویری اجرای موسیقی فیلم های برجسته دنیا که چندی پیش به رهبری شهرداد روحانی و اجرای ارکستر سمفونیک تهران انجام گرفت به همراه دو آلبوم تصویری "شب  دهم" ارکستر ملی و عاشقانه های زنده یاد تجویدی از جمله فعالیتهای ما در زمینه انتشار تصویری آثار موسیقایی است که به محض برطرف شدن مشکل حقوقی ارکستر ملی در نیمه اول سال 92 منتشر خواهد شد.

وی همچنین از بابک رضایی مدیر سابق انجمن موسیقی ایران در تهیه و تولید آلبوم های تصویری "شهرزاد" و "پرنده آتشین" تقدیر کرد.

پیش از شروع مراسم رونمایی یادداشت شهرداد روحانی به مناسبت رونمایی از این دو آلبوم تصویری قرائت شد. در یادداشت روحانی آمده است: انجمن موسیقی ایران با انتشار این دو اثر قدم بزرگی در راه ترویج این هنر والا در جامعه برداشته است. این اقدام باعث خواهد شد که نه تنها ایرانیان عزیز بلکه افراد از کشورهای مختلف جهان شناخت بهتری از فعالیتهای فرهنگی هنری کشور ما داشته باشند. من این اقدام انجمن موسیقی را به فال نیک می گیرم و آرزوی سالی پربار و پرکار را برای مسئولان محترم دارم.