مشهد - خبرگزاری مهر: تبلیغات اسلامی خراسان رضوی طی بیانیه ای هتک حرمت صحابه كرام رسول الله (ص) را محکوم و از همه مسلمانان خواست تا در برابر اين رفتارهاي ضد اسلامي و ضد انساني موضع بگيرند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این بیانیه آمده است، شايسته است همه مسلمانان بويژه برادران محترم اهل سنت در برابر اين رفتارهاي ضد اسلامي و ضد انساني موضع بگيرند و عالمان و مبلغان ارجمند، اهداف پشت پرده اين جريان هاي منحرف و وابسته را به عموم مردم گوشزد نمايند.

در این بیانیه آمده است: بار ديگر دست جنايتكار استكبار از آستين گروههاي تكفيري و بي منطق وهابي بيرون آمد و جسارت تاسف برانگيزي نسبت به مقبره يكي از صحابه كرام رسول الله صلي الله عليه واله و ياران باوفاي اميرالمومنين علي عليه السلام صورت گرفت.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: حجر بن عدي كه بر اساس منابع معتبر فرق اسلامي، مردي زاهد، عابد، شجاع و چندين سال از عمرش را در محضر پيامبر عظيم الشان گذرانده بود به پاس ارادت و فداكاري و بصيرتي كه نسبت به علي عليه السلام داشت، مورد بغض و كينه نفرت انگيز،ايادي جنايت پيشه وهابيت قرار گرفت.

تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در این بیانیه افزوده است: بي ترديد، جريان بيداري اسلامي، دشمنان جهاني اسلام و اذناب بي منطق ايشان را به وحشت انداخته و چاره اي جز تفرقه مذهبي را جستجو نمي كنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: سنت ماندگار الهي پيروزي جريان حق طلبي بر باطل را در افق بصيرت و استقامت نويد مي دهد.

گفتنی است، گروهکهای تروریستی مخالف نظام سوریه، مزار حجر ابن عدی صحابی پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) را  که در منطقه عذرا در نزدیکی دمشق قرار دارد ویران و اقدام به نبش قبر وی کردند.

گزارشها حاکی از این است که جسد مطهر حجر بن عدی هنوز سالم بوده و تروریستها جسد این شیعه امیرمؤمنان(ع) را به مکانی نامعلوم منتقل کرده اند.