بناب- خبرگزاری مهر: مدیرجهاد کشاورزی بناب گفت: سرمازدگی باغات و مزارع این شهرستان را دچار 50 تا 100 درصدی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، مهندس جعفر صادقی پیش از ظهر امروز درحاشیه نشست دهیاران شهرستان بناب گفت: در پی وقوع سرمای بهاره طی دو مرحله خسارات شدیدی به باغات میوه این شهرستان وارد شده است.

وی سطح باغات انگور بناب را 4 هزار و 950 هکتار اعلام کرد و گفت: بیشترین خسارت در اثر سرمازدگی به باغات انگور شهرستان وارد شده است.

به گفته وی از چهارهزارو 950 هکتار باغات انگور شهرستان یک هزار و 70 هکتار آن بیمه شده است.

مدیرجهادکشاورزی بناب سطح کل باغات شهرستان بناب را 6 هزار و 175 هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان تنها یک هزار و 430 هکتار آن بیمه شده است.

صادقی کل میزان خسارت وارد شده به باغات شهرستان بناب را بالغ بر یکصد میلیارد تومان اعلام کرد و از مسئولان و نمایندگان مجلس خواست تا نسبت به تمدید وامهای کشاورزان منطقه و همچنین پرداخت خسارت بلاعوض به کشاورزان منطقه اقدام نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تأمین کود مورد نیاز کشاورزان منطقه گفت: سهم کود شهرستان یک هزار و 145 تن است که 96 تن توسط شرکتهای تعاونی خریداری و 96 تن دیگر درحال رسیدن به شهرستان است.

نماینده مردم بناب درمجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به خسارات سنگین سرمازدگی به کشاورزان بناب خواستار بررسی و حل مشکلات کشاورزان منطقه شد.

حجت الاسلام شیخ محمد باقری بنابی افزود: درخصوص خسارات وارده به کشاورزان منطقه با ارسال نامه ای به رئیس جمهور محترم پیگیر حل مشکلات کشاورزان و باغداران منطقه هستیم