ساری - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران از روابط عمومی های ادارات استان خواست تا از سفر رئیس جمهور به استان برای معرفی دستاوردهای نظام استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، هادي ابراهيمي ظهر شنبه در جلسه مسئولان روابط عمومي فرمانداريها و دستگاه هاي اجرايي استان در آستانه دور چهارم سفر  دولت به مازندران اظهار داشت: طراحي سفرهاي استاني، ابتكارماندگاري در تاريخ ايران بود كه در هيچ جاي دنيا به اين صورت سابقه نداشت؛ حضور عالي ‌ترين مقامات اجراييِ كشور در ميان مردم و ديدار چهره به چهره با آنان، موجب دلگرمي و زنده شدن اميد در دل مردم سراسر كشور و تحقق عدالت و مهرورزي شد.

وي باز شدن گره هاي برخي طرحها و پروژه هاي استاني، افزايش سرعت تصميم گيري با حضور بالاترين مسئولان اجرايي كشور در يك استان، شتاب گرفتن كارهاي عمراني و زيربنايي به خصوص در مناطق محروم و نظارت مستمر بر كار نهادها و ادارت كل استان ها را گوشه اي از ره‌آوردهاي سفرهاي استاني دانست و تصريح كرد: اين سفرها سبب ايجاد ارتباط تنگانگ بين مردم و مسئولان شده است.

ابراهیمی با بيان اينكه شعار عدالت دولت هاي نهم و دهم بوسيله سفرهاي استاني محقق شد، اظهار داشت: اين سفرها توازن توزيع عادلانه ثروت هاي ملي را به دولتمردان داده و از تمركز اين منابع و امكانات در نقاط خاص جلوگيري كرد.

وی با اشاره به اينكه دولت از دور چهارم سفرهای استانی چند هدف را دنبال می‌کند، خاطرنشان ساخت: هدف اول پیگیری خدمات و کارهایی است که دولت در سفرهای قبلی انجام داده است، هدف دوم رفع موانع و مشکلاتی است که در برابر برخی از تصمیمات ملت و دولت وجود دارد، هدف سوم تصمیم‌گیری درباره برخی تصمیم‌ها و مواردی است که در فاصله سفرها به وجود آمده و یا در سفرهای قبلی مورد توجه قرار نگرفته است.

معاون استاندار مازندران با بيان اينكه در اطلاع رساني مناسب اين دستاوردها روابط عمومي دستگاه هاي اجرايي نقش مؤثري دارند، تصريح كرد: روابط عمومي دستگاههاي اجرايي از اين سفر براي بيان دستاوردهاي نظام در چند سال گذشته بهره ببرند و در بيان دستاوردها و خدمات نيز آمارها را آن گونه كه هست و بدون دخل و تصرف در اختيار اصحاب رسانه قرار گيرد.

وي بيان عملكرد دولت را در واقع اطلاع رساني از خدمات نظام اعلام كرد و تصريح کرد: در جريان اطلاع رساني از خدمات نظام از هرگونه تشريفات و اقدامات پرهزينه جدا خودداري شود.

ابراهيمي ادامه داد: با توجه به حضور وزرا در شهرستان ها و برنامه هاي افتتاحي، لازم است تا روابط عمومي دستگاه هاي اجرايي پوشش خبري مناسبي از كليه برنامه هاي وزراي مربوطه داشته باشند.

ابراهيمي بر بهره گيري از ظرفيت رسانه ها تاكيد كرد و اظهار کرد: دستگاه هاي اجرايي به جاي چاپ بولتن هاي داخلي و پرهزينه، شرح اقدامات دستگاه خود را در اختيار رسانه ها قرار دهند تا انتشار يابد.

هیئت دولت چهارشنبه هفته جاری، در قالب سفر چهارم به مازندران سفر می کند.