مشهد - خبرگزاری مهر: معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم گفت: هنر و تمدن غرب منهای وحدانیت و عقلانیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی رامین، بعدازظهر شنبه در اختتامیه دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری تلنگر با موضوع گذار از پیچ تاریخی در محل دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: در حالی که هنر موضوعی فراملی است امروز هنر و تمدن غرب منهای وحدانیت و عقلانیت جلوه گری می کند.

وی با بیان این مطلب که هنر معمول و متعارف غرب در بهترین حالت نیز نشانه ای از وحدانیت را در خود ندارد، تاکید کرد: هنر غربی براساس یاس و وحشت بنا نهاده شده است.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم تصریح کرد: در هنر ناب ایرانی اسلامی و در فیلم های سینمایی روحیه غریبه نوازی موج می زند و در هنر غرب ترس و وحشت از طبیعت، آینده و انسان های غریبه شاکله اصلی محسوب می شود.

تمدن غرب همواره با فرهنگ و هنر غریبه نوازی مخالف است

وی یادآور شد: تمدن غرب همواره با فرهنگ و هنر غریبه نوازی مخالف است و آن را نماد ترس و وحشت می پندارد و این همه در حالی است که انسان‌هایی با خصائل منفی نیز از شخصیت‌هایی جذاب و برجسته غرب است.

وی عنوان کرد: خصائل نیک در تمدن غرب مورد کراهت قرار دارد و ناامیدی، یاس، سیاهی و تباهی نیز در هنر متعارف غربی عناصر اصلی محسوب شده و هیچ عنصر نورانی و پاک در آثار هنری آنان وجود ندارد.

رامین بیان کرد: هنر متجدد غرب گرایانه برای صداقت ارزشی قائل نیست و امانت داری را دروغ می پندارد و نسبت به اصول پایدار بشری تردید دارد.

وی با بیان اینکه اصول عقلی و فطری انسان‌ها در هنر غربی مورد تهدید قرار می‌گیرد، افزود: نفسانیات اصل مورد توجه در آثار هنری غربی است.

وی تصریح کرد: در هنر ایرانی اسلامی پرده پوشی و عفت ارزش و هویت است و در هنر غرب پرده دری متعارف و ارزش قلمداد می شود.

هویت انسانی ساقط می شود

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم تصریح کرد: بر اساس تمدن غربی بی‌بند و باری‌های اخلاقی و بیماری‌ در شکل هنر به جامعه بشری تحمیل می‌ شود و در این راستا هویت انسانی ساقط می گردد.

وی تاکید کرد: نظام اسلامی به تمام مذاهب احترام می گذارد و با وجود تمام دیدگاه ها و تفاوت ها مسالمت آمیز با ادیان برخورد می کند اما غرب با کشیدن خط و مرز می خواهد پیروان ادیان مختلف را به جان هم بیندازد.

رامین تصریح کرد: هنر نباید در مرز ملی اسیر شود چرا که مکتب ایرانی ضد اسلام در حقیقت به دام دشمن افتادن است.

وی یادآور شد: هنر موضوعی فراملی است و در دوران امروز هنر عرصه تاخت و تاز نفسانیات شده طوری که با استفاده از تخیل موضوعاتی خلق می شود که انسان را به اوهام و توحش دچار می کند.

مکتب ایرانی مسئله ای ضد دین و توحید است

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم تاکید کرد: حال که امروز دنیای غرب در پوچ گرایی غرق است باید هنر دینی و ایران مذهبی و اسلامی را ترویج کرد نه مذهب و مکتب ایرانی را، گفت: اگر مذهب شیعه به عنوان مذهب ایرانی معرفی شود در حقیقت ظلم بزرگی مرتکب شده ایم چرا که موجب تفرقه‌افکنی می‌شود.

رامین عنوان کرد: مکتب ایرانی مسئله ای ضد دین و توحید است و باید امروز بدانیم که ترویج این عبارت و فرهنگ تقابل ایرانی در برابر عرب است و موجب افتادن به دام دشمن می شود.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم بیان کرد: مکتب ایرانی سبب اختلاف مذاهب و محدود کردن دین به مرز می‌شود زیرا این مکتب در نقاشی و شعر قابل ستایش است اما در حوزه دین اقدامی نادرست است.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم عنوان کرد: ایجاد اختلاف و مرز‌های کاذب یکی از برنامه‌ و استراتژی غرب است و در این مسیر مرز میان نسل، جنسیت،‌ قومیت و مذهب از طریق هنر در سراسر جهان ارائه می شود.