بجنورد - خبرگزاری مهر: مديركل كميته امداد خراسان شمالي از تحقق 100 درصدی اعتبارات مصوب سفر مقام معظم رهبری به کمیته امداد این استان در سال 91 خبرداد.

امان الله حسین پور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تا کنون  10 درصد اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در سال 91 عملیاتی شده و برخی از تعهدات مصوبات این سفر در سال جاری نیز ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت: در سفر سال گذشته رهبر انقلاب به این استان، بیش از 412 میلیارد ریال اعتبار در قالب 10 مصوبه به منظور رفع مشکل نیازمندان و مددجویان این نهاد اختصاص یافت.

مديركل كميته امداد امام خميني(ره) خراسان شمالي با اشاره به اینکه اعتبارات مصوب شده از محل نهاد رهبری، وزارت رفاه و کمیته امداد تامین و پرداخت می شود افزود: در اجرای مصوبات این سفر، مبلغ 23 میلیارد و 600 میلیون ریال سهم نهاد رهبری در سال 91 محقق شده است.

حسین پور تصریح کرد: سهميه نهاد رهبري در سال 92 بيش از 26 ميليارد ريال پيش بيني شده، كه از مجموع اين اعتبار نیز مبلغ شش میلیارد ریال محقق و باقیمانده آن نیز به زودی اختصاص خواهد یافت.

وی اهداي2800 سري لوازم منزل با سرانه 5 ميليون ريال، احداث 3 مجتمع فرهنگي ورزشي، تجهيز مجتمع فرهنگي ورزشي شهرستان بجنورد و اهداي 200فقره جهيزيه، كمك به احداث و تعمير 2100باب واحد مسكوني، كمك به لوله كشي گاز برای یک هزار و 400  واحد مسكوني، پرداخت وام قرض الحسنه، پرداخت 14 ميليون ريال جهت كمك موردي به مددجويان وكمك به احداث يا خريد 600 واحد مسكوني شهري وپرداخت يك ماه مستمري براي افراد تحت پوشش كميته امداد را از جمله مصوبات سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در سفر معظم له به خراسان شمالي هزار و 320 پروژه در قالب 215 مصوبه با اعتباري حدود چهار هزار ميليارد تومان متشكل از اعتبارات عمراني و تسهيلاتي به تصويب رسيد.