رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم گفت: وهابيت با تخريب قبور شخصيت هاي برجسته اسلام‏‌،‌ سعي در جبران عقده هاي خود از شكست در عرصه نظامي با مسلمانان دارد.

حجت الاسلام محمد صادق يوسفي مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر در قم اظهار داشت: وهابيون تكفيري با اهانت به مقدسات اسلام و شخصيت‌هاي برجسته اسلامي عقده‌هاي خود از شكست در عرصه نظامي با مسلمانان را خالي مي‌كنند اما به اهداف پليد خود هيچ گاه نمي‌رسند.

وي با بيان اينكه هتك حرمت به شخصيت هاي بزرگ اسلامي، ‌هتك حرمت به اسلام است، ابراز داشت: دشمنان سعي در ايجاد تشنج و تفرقه افكني ميان مسلمانان دارند و با تخريب اماكن مقدس، سعي در تمسخر مقدسات مسلمانان دارند و آن ها انسان هاي اجير شده جاهل و وحشي هستند كه از دين و اسلام هيچ چيز نمي دانند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم ادامه داد: همه مسلمانان بايد يك صدا در برابر اين اقدامات زننده و جنايات هولناك وهابيت به پاخاسته و اين اقدام غيرانساني دشمنان اسلام را محكوم كنند.

وی با اشاره به اينكه از نظر اسلام هيچ فرقه اي حق اهانت به مقدسات و نبش قبر كردن قبور كسي را ندارد‏‏، بيان كرد: همه مسلمانان بايد در برابر اين اقدامات غيرانساني وهابيون موضع گيري كنند و نبايد سياست هاي حاكم بر روش هاي استكبار در قطر، تركيه و عربستان باعث غفلت علما و مسلمانان از اعمال ناشايست دشمنان اسلام شود.

حجت الاسلام يوسفي مقدم با بيان اينكه حجر بن عدي و جعفر طيار سوابق ارزشمندي در خدمت رساني به اسلام و مسلمانان دارند، افزود: حجربن عدي يكي از شخصيت هاي برجسته اسلام و از صحابه پيامبر و يار امام علي (ع) و امام حسن (ع) بوده است و همه مسلمانان شيعه و اهل سنت براي اين شخصيت احترام قائل هستند.

وی افزود: علماي اسلام بايد هوشيار باشند و احساس مسئوليت كرده  و با موضع گيري در برابر اين اقدامات‏،‌ اين اعمال غير انساني دشمنان اسلام را نهي كنند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم خطاب به مسئولان كشورهاي اسلامي كه سهمي در آشوب گري ها و حمايت از وهابيون تكفيري دارند، ابراز داشت: اين مسئولان بدانند كه با حمايت و پشتيباني از دشمنان اسلام به جايي نرسيده و عواقب اين جنايات متوجه خودشان خواهد شد.

حجت الاسلام يوسفي مقدم با اشاره به اتحاد هر چه بيشتر مسلمانان تصريح كرد: ارتش مقاومت سوريه روز به روز قدرتمند شده  و هزاران سوري به اين مقاومت پيوسته اند كه اتحاد آن ها نيز بيشتر مي شود.