هفت نظامی آمریکایی و یک نظامی از نیروهای ائتلاف، عصر روز گذشته در افغانستان کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، در یکی از خونین ترین روزهای نظامیان خارجی حاضر در افغانستان هفت نظامی آمریکایی به همراه یک نفر از نیروهای ائتلاف، در تحولات این کشور کشته شدند.

این خشونت ها پس از آن صورت گرفت که "حامد کرزای" رئیس جمهور افغانستان، در مصاحبه ای مطبوعاتی دریافت کمک از سازمان سیا را تایید کرد.

نیروهای  امریکایی گزارش داده اند پنج نظامی خارجی بر اثر انفجار بمب کنار جاده ای در جنوب افغانستان کشته شدند که این افراد امریکایی بوده اند. چندی بعد همین مقامات بیان داشتند سربازی با لباس ارتش ملی افغان، بر روی نظامیان امریکایی در غرب این کشور آتش گشوده و منجر به مرگ دو تن از آنها شده است.

از تابستان سال گذشته تا کنون، این چهارمین بار است که تعداد قابل توجهی از نظامیان آمریکایی در یک روز کشته شده اند. در 12 مارس، سانحه هواپیمایی در قندهار مرگ پنج سرباز امریکایی را در پی داشت که در همان روز دو سرباز دیگر نیز در حمله دیگر جان باختند.

در 6 آوریل، شبه نظامیان افغان، شش امریکایی را به قتل رساندند که در میان آن ها یک دیپلمات جوان نیز وجود داشت. سه سرباز، دو شهروند و یک پزشک امریکایی نیز در انفجار آن روز کشته شدند. 16 آگوست 2012 نیز هفت عضو ارتش امریکا در دو حمله در قندهار به قتل رسیدند.

اما با وجود سپری شدن این روزهای تلخ برای ارتش ایالات متحده، واشنگتن هنوز تصمیم قطعی برای خروج کامل نیروهای خود از این کشور پس از سال 2014 اتخاذ نکرده است. پیش بینی ها از باقی ماندن 8 تا 12 هزار نظامی آمریکایی در این کشور خبر می دهند؛ البته تا زمان انعقاد توافق امنیتی جدید، تعداد دقیق نیروها مشخص نخواهد شد.