سنندج - خبرگزاری مهر: یکی از علمای اهل سنت در كردستان هتک حرمت اماکن مقدس سوریه را محکوم کرد و گفت: نبش قبر حتی اگر قبر مسلمان نباشد نيز بر اساس آموزه هاي ديني و اسلامي جایز نیست.

عبدالسلام کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، به حدیثی از پیامبر اسلام (ص) در رابطه با نبش قبر اشاره کرد که می فرمایند "هرگاه سرزمین دشمن را فتح کردید، نبش قبر نکنید" و اظهار داشت: نبش قبر شرعا و عقلا جایز نیست و در آموزه های دینی مکررا بر آن تاکید شده است.

وی با بیان اینکه حضرت محمد (ص) در حدیثی دیگر می فرمایند "لعنت بر کسی که نبش قبر می کند"، افزود: نبش قبر نوعی اهانت به صاحب قبر و اعتقادات وی است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در گذشته نیز شاهد نبش قبر شیوخ کردستان عراق بوده ایم و امروز نیز دشمن با توطئه های جدید در حال اهانت به مقدسات مسلمانان است و همانگونه که در آن زمان اهانت ها را محکوم کردیم امروز نیز این عمل غيراسلامي و غيرانساني را محکوم می کنیم.

هتک حرمت اماکن مقدس خلاف آموزه هاي ديني و اصول انسانی است

کریمی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: هتک حرمت اماکن مقدس و جسارت به مراقد شخصیت های بزرگ جهان اسلام در سوریه غیرقابل قبول است و این گونه اقدامات وحشیانه خلاف اصول انسانی است و به همين دليل بايد اين گونه اقدامات را به صورت جدي محكوم كرد.

گفتنی است طی روزهای گذشته گروه های تروریستی و افراط گرا مقبره "حجر بن عدی" از صحابه پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار (ع) را مورد تعرض قرار داده و آن را نبش قبر کردند.