ارومیه - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه اختصاص و افزایش اعتبارات ویژه احیای دریاچه ارومیه و تسریع در اجرای عملیات اتصال به شبکه ریلی کشور را مطالبه اصلی مردم استان بویژه ارومیه از هیئت دولت دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا حسنی ظهر یکشنبه در جریان دیدار مردمی رئیس جمهور با مردم در میدان انقلاب ارومیه گفت: مردم 3 مطالبه اصلی از رئیس جمهور و هیئت دولت دارند که اختصاص اعتبارات ویژه احیای دریاچه ارومیه، تسریع در اتصال به شبکه ریلی کشور و توسعه کمی و کیفی حوزه های علمیه 3 مطالبه اصلی مردمی هستند.

وی با بیان اینکه خشک شدن تدریجی نگین فیروزه ای شمالغرب کشور یعنی دریاچه ارومیه دغدغه اصلی مردم و مسئولان استان است، اعلام کرد: خواهشمندیم با تخصیص و افزایش میزان اعتبارات مصوب، زمینه احیای دریاچه را فراهم کنید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه دومین مطالبه اصلی مردم را تحقق آرزوی دیرینه یعنی اتصال به شبکه ریلی کشور دانست و اظهار داشت: امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات و تسریع در روند تخصیص ها شاهد افتتاح هر چه سریعتر طرح ملی راه آهن مراغه - ارومیه باشیم.

حجت الاسلام حسنی همچنین خواستار توجه ویژه به توسعه کمی و کیفی حوزه های علمیه بویژه مدرسه حوزه علمیه امام خامنه ای شد و گفت: در این راستا نیز نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه برای تقویت باورهای دینی مردم بویژه جوانان هستیم.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، ادامه داد: مردم آذربایجان غربی آماده تحقق حماسه در حوزه های سیاسی و اقتصادی بوده بطوریکه برای تحقق این شعارها آماده فدا کردن جان خود هستند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه مردم خونگرم و دلاور آذربایجان غربی اعم از ترک، کرد، شیعه، سنی و مسیحیان در دوران پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران دوشادوش یکدیگر در دفاع از انقلاب و اسلام ایثار و فداکاری کرده اند، گفت: این مردم ثابت کردند همیشه پای آرمانهای انقلاب اسلامی ایران ایستاده اند.

حجت الاسلام حسنی با بیان اینکه سفرهای استانی هیئت دولت بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته، ادامه داد: در جریان این سفرها فرصی فراهم می شود تا مردم مسائل و مشکلات خود رودررو به مسئولان منتقل کنند.

وی در پایان یادآور شد: آذربایجان غربی همیشه در صدر توجهات دولت در بخش های عمرانی، بهداشتی، صنعتی و خدماتی بوده که این موضوع کاملا محسوس است، مردم قدردان زحمات دولت بوده و خواهند بود.

 نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری نیز در این دیدار ضن تقدیر از خدمات دولت در توسعه و آبادانی منطقه ادامه داد: سفرهای هیئت دولت به استان یکی از راهکارهای تسریع در رفع مشکلات استان و شهرستان بوده و در نتیجه توسعه هر چه سریعتر در بخشهای مختلف است.

آیت الله  سید علی اکبر قریشی با اشاره به تاییدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص هیئت دولت گفت: این امر مایه خشنودی است که فعالیت های رییس جمهور مورد توجه رهبری قرار گرفته است.

هیئت دولت در قالب سه سفر استانی به آذربایجان غربی 651 مصوبه برای توسعه و آبادانی استان مصوب کرده است که امروز در چهارمین سفر استانی این مصوبات بررسی و برای موانع اجرایی پروژه های مشکل دار استان تصمیمات لازم و کاربردی اتخاذ می شود، در مجموع مصوبات سه سفر قبلی هئیت دولت به استان بیش از 84 درصد مصوبات یا به اتمام رسیده اند یا در حال اجرا یا پیگیری هستند.

رئیس جمهور و هیئت دولت به منظور بررسی راهکار و رفع موانع اجرایی مصوبات سه دور سفر قبلی و مشکلات و مسائل مردم به آذربایجان غربی سفر کرده که همزمان با این سفر 31 طرح عمرانی و خدماتی در مناطق مختلف استان با حضور رئیس جمهور و وزرای دولت دهم افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.