گرگان - خبرگزاری مهر: مدير سازمان تعاون روستايي گلستان اعلام كرد: سال گذشته بیش از 206 هزار و 441 تن محصولات كشاورزي و دامي از سوی این سازمان با اعتبار بیش از 900 میلیارد ریال خریداری شد.

محمد تقی رجایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این محصولان بصورت تضميني و توافقي توسط مديريت تعاون روستايي و شبكه تعاوني هاي روستايي،كشاورزي و توليد استان از كشاورزان خريداري شده است. 

وی بیان داشت: تعاون روستایي و شبكه تحت پوشش در راستاي حمايت از توليد كننده گان بخش كشاورزي در سال گذشته انواع محصولات كشاورزي را به صورت توافقي و تضميني خريداري کرده است.
 
وی اظهار داشت: خريد تضميني سيب زميني به مقدار هشت هزار تن و خرید مقدار 198 هزار و 331 تن ساير محصولات كشاورزي و دامي شامل گندم، جو، كلزا، آفتابگردان، شلتوك، سويا، محصولات باغي،نهاده هاي دامي و...) بصورت توافقي از جمله اقدامات بوده است.
 
رجایی در ادامه افزود: نقدينگي مورد نياز براي خريد تضميني سيب زميني مبلغ 12 ميليارد ريال بوده كه توسط سازمان مركزي تعاون روستائي و از منابع دولتي تامين شده و براي خريدهاي توافقي قريب بر 893 ميليارد ريال كه مبلغ 210 ميليارد ريال از طريق منابع بانكي و صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي تامين شده است.
 
مدیرتعاون روستایی گلستان گفت: اميدواريم در سال جاري نيز با حمايت بيشتر و به موقع از تعاونيهاي بخش كشاورزي شاهد حضور پررنگ و كارآمدي در حوزه تنظيم بازار محصولات كشاورزي ،دامي و تامين به موقع نهاده هاي مورد نياز كشاورزان باشيم.
 
وی اظهار داشت: بر اساس برنامه ابلاغي در سال 1391 تعهد تعاون روستايي گلستان در خريد محصولات كشاورزي 100 هزارتن تعيين شده بود كه با برنامه ريزي و حمايت از تعاوني ها بيش از 198 هزار تن انواع محصولات خريداري شد.