ارومیه - خبرگزاری مهر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تربیت 20 هزار پزشک متخصص خبر داد و گفت: به همان اندازه پیراپزشک در کشور تربیت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن طریقت منفرد بعد از ظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری خوی با اشاره به وضعیت بهداشت در کشور با بیان اینکه قبل از انقلاب و اوایل انقلاب اغلب پزشکان درمانگاه ها و بیمارستان ها را پزشکان هندی و بنگلادشی تشکیل می دادند اظهارداشت: امروز برای برطرف کردن نیازهای مردم اقدام به تربیت هفت هزار پزشک عمومی در سطح کشور کرده ایم و جزء کشورهای مطرح و بنام تربیت پزشک به شمار می آییم.

وی با بیان اینکه مهمترین عامل سامان بخشب به وضعیت بهداشت در کشور را اجرایی کردن طرح پزشک خانواده ذکرکرد و افزود:  مراحل عملیاتی پزشک خانواده انجام شده و در حال حاضر در دو استان کشور به اجرا درآمده و بزودی در آذربایجان غربی نیز اجرا می شود.

طریقت منفرد با تاکید بر اینکه اجرایی شدن این طرح نیازمند همکاری مردم و مسئولان است گفت:اگر این طرح در جامعه جا بیفتد مشکلات درمانی در جامعه کم تر شده و موجب کاهش هزینه های درمانی مردم خواهد شد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه  از دو بیمارستان در دست احداث آیت الله خویی و بیمارستان 164 تختخوابی خوی بازدید کرد.

وی در ادامه  بر تسریع عملیات اجرایی آنها تاکید کرد و گفت: با توجه به مستعد بودن و داشتن امکانات بالقوه در شهرستان در ایجاد دانشکده علوم پزشکی در خوی قول مساعد داد.

توجه ویژه به مزار شمس و تصویب بودجه احداث بارگاه

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در جریان سفر به خوی با حضور بر سر مزار عارف نامی شمس تبریزی ضمن نثار فاتحه و بازدید از وضع فعلی مزار شمس خواستار توجه ویژه به مزار شمس و ساماندهی و تصویب بودجه برای احداث بارگاه شمس تبریزی شد.

در جریان چهارمین دور سفرهای استانی دولت به  آذربایجان غربی، سه طرح توسط محمدحسن طریقت منفرد وزیر بهداشت و درمان در شهرستان خوی به بهره‌برداری رسید، افتتاح ایستگاه گاز CNG  شهرداری خوی در کوی ولیعصر اولین افتتاح وزیر بهداشت در شهرستان خوی بود، این ایستگاه با هزینه‌ای بالغ بر 20 میلیارد ریال مورد بهره‌برداری گرفت.

سپس طریقت منفرد و هیئت همراه وارد شهر دیزج دیز شده و سالن مدیریت بحران این شهرستان را افتتاح کرد، این سالن از بهار سال 89 در  مساحت حدود 2 هکتار با زیربنای یک هزار و 281 متر مربع کلنگ زنی شده بود، کل اعتبار هزینه شده برای این سالن 10 میلیارد ریال است که از تملک دارایی‌های استانی و منابع داخلی شهرداری دیزج‌دیز تامین شده است.

افتتاح و بهره‌ برداری از استخر سرپوشیده بانوان شهید کبیری شهرستان خوی سومین و آخرین طرح افتتاحی توسط وزیر بهداشت در خوی بود، این استخر در سال 1386 در زمینی به مساحت یک هزار و 500 متر مربع کلنگ زنی و با هزینه اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال شامل سونای بخار و جکوزی ویژه بانوان احداث شد.