ارومیه - خبرگزاری مهر: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر لزوم توجه ویژه به بحث سرمایه گذاری در حوزه زیر ساختهای ارتباطی کشور برای کاهش در سایر هزینه های انرژی، زمان و محیط زیست تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی عصر یکشنبه در آیین افتتاح اجرای طرح هم کدسازی 9 شهر آذربایجان غربی، ضمن تاکید بر لزوم سرمایه گذاری در زیرساختهای ارتباطی، گفت: با یک دلار سرمایه گذاری در حوزه فناوری، سه دلار در بخش انرژی ، 1.2 دلار در بخش محیط زیست و 7.62 دلار در وقت مردم صرفه جویی می شود.

وی با اشاره به روند رو به رشد ارتباطات و فناورزی اطلاعات در سطح کشور و روند صعودی آن طی سالهای اخیر، اعلام کرد: هدفگذاری دولت بر اساس برنامه های توسعه ای رسیدن به رشد 10 درصدی از 4.7 درصد ارتباطات در سطح کشور بوده که با توجه به اجرای طرحهای زیر ساختهای و برنامه ریزیهای انجام شده امیدواریم به درصد رشد مورد نظر دست یابیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه با اجرای طرح هم کدسازی در آذربایجان غربی شهروندان 9 شهر استان با سرعت و دقت بیشتر بدون گرفتن کد و با پرداخت هزینه کمتر می توانند با مرکز استان و سایر شهرها ارتباط تلفنی برقرار  می کنند، اعلام کرد: اجرای این طرح در شهرهای سلماس، نقده، محمدیار، تکاب، شاهین دژ، میاندوآب، نوشین شهر، زیوه، سرو و مرگور با اعتبار 55 میلیارد ریال آغاز شده است.

نامی همچنین در جریان سفر به سلماس در جریان چهارمین دور سفر هیئت دولت به آذربایجان غربی با حضور در محل فرمانداری شهرستان در دیدار عمومی با قشرهای مختلف مردم سلماس به تعدادی از مسائل و مشکلات شهروندان پرداخت، وی در این دیدار عمومی که بیش از چهار ساعت طول کشید به دستگاههای اجرایی در زمینه حل هرچه سریعتر مشکلات دستورات لازم را صادر کرد.

وی در ادامه در جلسه شورای اداری سلماس با اشاره به اینکه در سال حماسه سیاسی و اقتصادی شاهد موفقیت چشمگیر ایران اسلامی در همه عرصه ها خواهیم بود افزود: ملت ایران در همه صحنه ها در طول تاریخ پیروز بوده و در انتخابات امسال هم پیروزی بزرگ از آن این ملت است.

وی هدف از سفر دور چهارم سفر  بررسي تحقق مصوبات دوره هاي قبلي دانست و اظهار داشت: دشمنان ايران همچون دوران 8 سال دفاع مقدس كه قصد نابودي همبستگي ملت را داشتند همچنان در صدد ضربه زدن به اين نظام بوده كه اين امر با هوشياري مردم ايران هيچ گاه تحقق نمی یابد. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به موفقیتها و برتري ايران به عنوان يك كشور مستقل، یادآو شد: هيچ كشوري جز ايران نيست كه بتواند بدون ياري گرفتن از ساير كشورها مستقل و خود مختار باشد.

فرماندار سلماس نیز در این جلسه با بیان اینکه این شهرستان داراي رتبه دوم توليد سيب و رتبه سوم توليد گوشت قرمز در سطح كشور است، ادامه داد: متاسفانه سرمازدگي امسال درختان مشكلي اساسي براي كشاورزان با خسارتي بالغ بر 75 درصدی ایجاد کرده که خواستار حمایتهای ویژه دولت از قشر آسیب دیده هستیم.

مرتضی نظری با بیان اینکه سرمای بهاره امسال خسارات فراوانی به باغهای میوه در منطقه زده است که امید می رود در جلسه هیات دولت تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شود، ادامه داد: از مجموع مصوبات سه دور سفر رییس جمهوری بیش از 90 درصد مصوبات سلماس اجرایی شده که همین امر موجبات خرسندی مردم شهرستان را به همراه داشته است.