رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران از ابلاغ دستورالعمل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به این شرکت برای اخذ هزینه یکسان سازی کدهای درون شهری استانها به عنوان مبلغ ثابت ماهیانه خبر داد که براساس آن مخابرات از این پس با اجرای طرح یکسان سازی کدهای استانی به ازای تامین هزینه اجرا و نگهداری شبکه مبلغی را مانند آبونمان ماهیانه از مشترکان وصول می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مصطفی سید هاشمی در حاشیه مجمع عمومی سالیانه شرکت مخابرات ایران در جمع خبرنگاران در پاسخ به مهر تاکید کرد که این دستورالعمل به مخابرات ایران ابلاغ شده است و بعد از اردیبهشت ماه برای استانهایی که یکسان سازی کدهای استانی در آنها اجرا شده است، انجام می‌شود.

وی با این وجود هم‌کدسازی استانی را به نفع مشترکان عنوان کرد و گفت: حتی با اخذ مبلغ هزینه ماهیانه بابت یکسان سازی کدها بازهم مشترکان مبلغی کمتر از اینکه هزینه بین شهری بپردازند پرداخت خواهند کرد.

سیدهاشمی از اجرای طرح همکدی در سراسر کشور حداکثر تا سه ماه آینده خبر داد و با بیان اینکه پس از اجرای هم کدسازی تعرفه استانی به 53.03 تغییر خواهد کرد، گفت: برای مثال امروز در آذربایجان غربی 8 شهر استان با مرکز استان هم‌کد شده‌اند.

رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران درباره راه اندازی مجدد پروژه تالیا نیز گفت: هم اکنون 57 درصد شرکت تالیا متعلق به شرکت مخابرات ایران است و این شرکت برنامه جدیدی را برای پوشش در تلفن های GSM روستایی در دستور کار دارد و طبق برنامه باید به زودی یک میلیون مشترک را تحت پوشش داشته باشد.

سیدهاشمی درباره زیان دهی شرکت ارائه‌دهنده وایمکس مبین‌نت به عنوان یکی دیگر از شرکتهای زیرمجموعه مخابرات ایران نیز گقت: در طرح تجاری مبین‌نت دیده شده که این شرکت در چهار سال نخست زیان‌ده باشد و پس از آن با جذب 4 میلیون مشترک به سوددهی برسد؛ هم اکنون این شرکت وارد سال چهارم فعالیت می‌شود که باید با برنامه‌ریزی و انتخاب طرح تجاری و کسب و کار مناسب به سوددهی برسد.

وی درباره نرخ های پیشنهادی مخابرات برای تغییر تعرفه پالس مکالمات تلفن ثابت نیز گفت: بزودی نرخ های جدید از سوی هیات مدیره اعلام می‌شود.