کارگردان انیمیشن "همسایه‌ها" عنوان کرد که این مجموعه درصددست در فضایی شاد، پیام اخلاقی بدهد و همچنین بعد از بررسی استقبال مخاطبان امکان ساخت قسمت دوم این انیمیشن هم هست.

بهروز یغمائیان کارگردان "همسایه‌ها" در گفتگو با مهر درباره نقاط قوت این مجموعه انیمیشن بیان کرد: اين روزها شاهد رو آوردن تعداد زيادي از انيماتورها به توليد مجموعه‌هاي كات اوت هستيم. متأسفانه اغلب توليدات اين روش به سوي مجموعه‌هاي ديالوگ‌محور پيش مي‌رود و كمتر در آنها از ميزانسن‌هاي حركتي بهره گرفته مي‌شود، تا جايي كه برخي از اين توليدات بيشتر شبيه توليدات راديويي هستند.

این انیماتور افزود: با این حال در مجموعه "همسايه‌ها" سعي شده است تا از اين قضيه دوري شود و قصه پردازي‌ها متكي به شخصيت‌سازي و متحرك‌سازي كاراكترها باشد. تعدد كاراكترها،‌ حركت‌هاي نرم و پرسپكتيوي و فانتزي‌هاي موجود در قصه‌ها را مي‌توان نقطه قوت اين مجموعه دانست.

وی با اشاره به اینکه شايد كمتر قصه‌اي را بتوان نوشت كه فاقد پيام‌های اخلاقي يا اجتماعي باشد، عنوان کرد: چگونگي بيان پيام است كه بنا به نياز طرح كار را به يك توليد صرفا آموزشي و سرگرمي نزديك مي‌كند. هدف اصلي "همسايه‌ها" توليد مجموعه‌ای فانتزي و سرگرم‌كننده است تا در اين بستر و در لابلاي قصه‌ها در فضایي شاد و اميدبخش پيام‌هاي اخلاقي و آموزشي را بين كودكان گسترش دهد.

یغماییان تصریح کرد: البته خوشبختانه انيميشن به لحاظ امكانات ساخت توانایي انتقال تمامي پيام‌هاي اخلاقي و آموزشي را در خود دارد.

این انیماتور تأکید کرد: هجوم بيش از حد و دسترسي آسان به مجموعه‌ها و فيلم‌هاي خارجي مي‌تواند كودكان و نوجوانان را از فرهنگ خود دور ساخته و باورهاي آنها را دچار اختلال كند. هدف مجموعه "همسايه‌ها" ايجاد خنده، شادي، اميد به آينده و باور توانمندي و اتكا به نفس در كودكان است.

وی در پاسخ به اینکه آیا درصدد ساخت سری بعدی این مجموعه نیز هست یا خیر، گفت: با پخش سريال و سنجش ميزان علاقمندي و موفقيت مجموعه در بين كودكان مي‌توان سري جديد را بررسي و طراحي كرد.

مجموعه انیمیشن "همسایه‌ها" به کارگردانی بهروز یغماییان و تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی صبا با تکنیک کات اوت در 52 قسمت 13 تولید شده و هر روز ساعت 17:39 روی آنتن می‌رود و روز بعد 8:22 بازپخش می‌شود.

این انیمیشن با محور قرار دادن ماجراهایی بین دو خانواده که در یک روستا زندگی می‌کنند در کنار سرگرمی کردن کودکان آداب همسایه‌داری را به کودکان آموزش می‌دهد.