علما و مدرسان حوزه علمیه اهل سنت سیستان و بلوچستان در گفتگو مهر ضمن محکوم کردن اهانت به قبور صحابه رسول الله (ص) از این اقدام به عنوان توطئه استکبار یاد کردند.

به گزارش خبرنگار مهر از زاهدان مدیر حوزه علمیه اهل سنت نعیمیه عورکی شهرستان چابهاردر این رابطه گفت: جایگاه صحابه رسول مکرم اسلام در نزد تمامی مسلمانان از درجه بلند و رفیعی برخوردار است و اهانت به قبور آنها کاری زشت و مورد محکوم است.

مولوی عبدالرحمن ترنج زر در گفتگو با مهر اظهار داشت: توهین به اصحاب پیامبر اسلام و نبش قبور نشانه کفر است و باید با عاملان این اتفاقات به شدت برخورد کرد.

امام جمعه اهل سنت مسجد زین العابدین چابهار افزود: در حال حاضر گروه های وهابی و سلفی در سوریه با پشتیبانی عوامل استکبار و هم پیمانانش از جمله اسرائیل، عربستان و قطر به مسلمانان ظلم می کنند و وحدت آنها را نشانه گرفتند.

وی افزود: بیداری اسلامی و نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران موجب رعب و وحشت دشمنان اسلام شده است و بسیاری از توطئه هایی از این قبیل در راستای از بین بردن همین وحدت انجام می شود.

مولوی ترنج زر ادامه داد: وحدت موجود در میان مسلمانان برای دشمنان اسلام قابل تحمل نیست و به همین دلیل هر روز شاهد توطئه ای جدید در راستای اهانت به مقدسات مسلمانان هستیم.

وی با بیان اینکه سوریه به عنوان خط مقدم مبارزه با اسرئیل و متحدان آمریکایی اش قرار گرفته است ادامه داد: مسلمانان جهان باید برای جهاد و مبارزه با کفار به دستور ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای آماده باشند تا در صورت نیاز درس عبرت آموزی به استکبار داد.

اهانت کنندگان به صحابه فاسق هستند

مدیر حوزه علمیه عزیزیه انزاء شهرستان سرباز نیز با بیان اینکه اهانت کنندگان به صحابه پیامبر فاسق هستند گفت: فضیلت و کرامت تمامی اصحاب همراه با رسول مکرم اسلام برای همگان روشن و آشکار است.

مولانا سید عبدالوهاب بزرگزاده در گفتگو با مهر افزود: در بیان جایگاه و مقام اصحاب پیامبر توجه به همین جمله که خداوند در سوره توبه رضایت خود را از این بزرگواران بیان داشته است کرامت این بزرگواران را برای همگان روشن می کند.

وی با اشاره به اینکه هتک حرمت به صحابه پیامبر ریشه در دشمنی قوم یهودی و آمریکایی ها دارد افزود: این نقشه های شوم تنها در راستای گل آلود کردن آب در منطقه و برداشت سیاسی به نفع دشمان اسلام است.

وی ضمن تاکید بر هوشیاری مسلمان ادامه داد: تنها روزنه ای که می تواند استکبار را به اهداف شوم خود نزدیک کند تشدید اختلافات در میان مسلمانان است که در این راستا باید از بروز هر گونه اختلاف در این زمینه جلوگیری کرد.

نبش قبورجایز نبوده و حرام است  

مفتی حوزه علمیه دارلعلوم گشت نیز با محکوم کردن توهین به صحابه پیامبر گفت: نبش قبر نه تنها جایز نیست بلکه حرام است.

مولانا خالد دهواری در گفتگو با مهر افزود:صحابه رسول الله (ص) به دلیل همراهی با پیامبر خدا و گذشتن از جان و مال خود در راه جهاد برای اسلام نزد همه مسلمانان از احترامی خاص برخوردار هستند .

وی افزود: افرادی که به صحابه پیامبر احترام نمی گذارند و با حرکاتی چنین زشت نسبت به قبور آنها بی احترامی می کنند مسلمان نبوده و دارای ایمان کاملی نیستند.

وی ادامه داد: اختلاف بین مسلمانان و همچنین اهل تشیع و تسنن به نفع هیچ یک از طرفین نبوده و به ضرر آنها تمام می شود.

دهواری با بیان اینکه اتفاقاتی این چنینی تنها برای محکوم کردن شیعه و سنی و به دست غیر مسلمانان انجام می شود گفت: این حرکات توطئه ای بیش نیست و در آن اهداف سیاسی یهودی ها و آمریکایی ها نهفته است.

اختلافات میان مسلمانان به نفع اسرائیل تمام می شود

به گزارش خبرنگار مهر همچنین امام جمعه اهل سنت شهرستان سوران نیز ضمن محکومیت این اقدام زشت درهتک حرمت قبور صحابه گفت: ایجاد اختلافات داخلی و جنگ و خونریزی به نفع اسرائیل تمام می شود.

مولوی عبدالحمید جهاندیده در گفتگو با مهر اظهار داشت: اتفاقات اخیر که منجر به توهین به صحابه پیامبر شد با این هدف انجام شده تا انگشت اتهام مسلمانان به سمت یکدیگر بلند شود و به اختلافات داخلی دامن زده شود.

وی در خصوص مقاومت مردم سوریه در برابر تروریست ها گفت: از آنجا که اسرائیلی ها توان مقابله و رویارویی با مسلمانان را ندارند لذا هر روز به بهانه های مختلفی سعی دارند به اتحاد مسلمانان ضربه وارد کنند و این توطئه در همین راستا برنامه ریزی شده است.