ارومیه - خبرگزاری مهر: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران در عرصه نظامی دفاعی به خودباوری و به بلوغ مناسبی رسیده و پله های پیشرفت را یکی پس از دیگری طی می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمد وحیدی شامگاه یکشنبه در جریان دیدار با اعضای هیئت علمی دانشگاه ارومیه در جریان چهارمین دور سفر هئیت دولت به آذربایجان غربی گفت: لازمه هر پیشرفتی، خودباوری بوده که جمهوری اسلامی ایران در عرصه نظامی دفاعی به این خودباوری دست یافته و به بلوغ مناسبی رسیده و هم اکنون پله های پیشرفت را یکی پس از دیگری طی می کند.

وی ضمن تاکید بر اینکه هم اکنون کشور در مقطع حساسی قرار گرفته و نیازمند توسعه علمی و فناوری است، ادامه داد: بعضی از حصار های ذهنی و عملی، دست و پاگیر پیشرفت های علمی هستند، برای به دست آوردن موفقیت های روزافزون باید تلاش کرد و نباید در مقابل سختی های پیروزی مایوس شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به برخی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با ضرورت علم اندوزی، با بیان اینکه  باید مرز دانش در کشور شکسته شود، بر ضرورت تعامل صنایع دفاعی کشور با دانشگاه ها تاکید و اعلام کرد: باید از تمامی ظرفیت دانشگاه ها در بدست آوردن دستاورد های دفاعی استفاده کرد.

وی دانشگاه ها را گلوگاه های اصلی و کلیدی دستاورد های ارزشمند دانست و با بیان اینکه دانشگاه ارومیه دارای پتانسیل های فراوانی در رابطه با دستاورد های دفاعی است، یادآور شد: علاوه بر پژوهش های مطرح و قابل توجه این دانشگاه، 86 نفر از نخبگان دانشگاه های آذربایجان غربی که تحقیقات ارزشمندی در حوزه نظامی داشته اند از کسری خدمت برخوردار شدند.