ارومیه - خبرگزاری مهر: همزمان با چهارمین دور سفر هیئت دولت به آذربایجان غربی، کلنگ احداث پروژه فاضلاب شهری شاهین دژ با حضور رئیس مرکز توسعه روستایی مناطق محروم کشور با اعتباری بالغ بر 181 میلیارد ریال به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پروژه بزرگ فاضلاب شهری شاهین دژ با اعتباری بالغ بر 181 میلیارد ریال شامگاه یکشنبه در جریان دور چهارم سفر هیئت دولت به آذربایجان غربی با حضور رئیس مرکز توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری کلنگ زنی و عملیات اجرایی طرح آغاز شد.

این پروژه با هدف جمع آوری و دفع فاضلاب به روش مدرن و بهداشتی، پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی در منطقه و سامان دهی و جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه زرینه رود شهرستان شاهین دژ کلنگ زنی شد.

جمعیت هدف برای این طرح 57 هزار نفر و جمع لوله گذاری مصوب در این پروژه 9.5 کیلومتر بوده که انتقال فاضلاب در این طرح با روش ثقلی و تحت فشار بوده و از ایستگاه های پمپاژ متعددی در سطح شاهین دژ استفاده می شود، طول شبکه اصلی و فرعی در این پروژه 42 کیلومتر و ظریفت این تصفیه خانه 9 هزار و 900 مترمعکب در هر شبانه روز است.

رئیس مرکز توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری همچنین با حضور  در جلسه شورای اداری شاهین دژ  سفرهای استانی دولت را مدل مدیریتی جدیدی برای خدمت رسانی دانست و افزود: سیاست دولتهای نهم و دهم با مدل مدیریتی که طراحی و اجرا کرده بر این مبنا قرار دارد که دولت به سراغ مسائل و مشکلات مردم می رود نه مردم با صرف هزینه های زیاد و اتلاف وقت مشکلات خود را پیگیری کنند.

کلینیک تامین اجتماعی در شاهین دژ مصوبه لاینحل دولت

سید عباس پور هاشمی با اشاره به اینکه مشکل مسکن تا سال آینده باید در کشور ما حل و با توجه به منابع غنی کشور دیگر نباید کسی به خاطر فقر و محرومیت، از داشتن سرپناه محروم باشد، اظهار داشت: ملاک ارزیابی مدیران رضایتمندی مردم بوده و اگر مسئولی نسبت به ماموریت خود تسلط نداشته و نتواند روحیه پاسخگویی و خدمت را در خود تقویت کند شایستگی خدمت به مردم را ندارد.

فرماندار شاهین دژ نیز در این نشست ضمن تشریح اوضاع اقتصادی و اجتماعی این شهرستان گفت: وجود معادن غنی از جمله سنگ آهن و اراضی مستعد کشاورزی شرایطی را برای رشد و آبادانی این منطقه فراهم کرده است.

بهروز بهروز با اشاره به مصوبات دور اول و دوم سفر هیات دولت به شهرستان شاهین دژ افزود: خوشبختانه بسیاری از این مصوبات اجرایی شده است اما سد آجرلو، احداث کلینیک تامین اجتماعی، توسعه بیمارستان شاهین دژ و طرح منطقه نمونه گردشگری از مجموع مصوبات اول و دوم لاینحل باقی مانده است.