ارومیه - خبرگزاری مهر: فرهنگسرای قران و عترت ارومیه در جریان چهارمین دور سفر هیئت دولت به آذربایجان غربی با حضور محمد مصطفی نجار وزیر کشور افتتاح و بهره برداری از این طرح فرهنگی و مذهبی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر،  فرهنگسرای قرآن و عترت ارومیه در راستای ترویج فرهنگ دینی و معارف قرآنی شامگاه یکشنبه با حضور وزیر کشور بعنوان یکی از 21 طرح افتتاحی ویژه چهارمین دور سفر هیئت دولت به آذربایجان غربی افتتاح و بهره برداری از آن آغاز شد.

برای احداث این فرهنگسرا 48 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده،  این پروژه در زمینی به مساحت 9 هزار و 750 مترمربع و زیربنای چهار هزار و 896 مترمربع ایجاد شده، فرهنگسرای قرآن و عترت ارومیه در دو طبقه و شامل سالن آمفی تئاتر، فضای آموزشی، کتابخانه و مهمانسرا  بوده که اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و ارتقای شاخص های بخش فرهنگ و هنر و علوم قرآنی در شهرستان ارومیه از اهداف ساخت این پروژه است.

فرهنگسرای قرآن و عترت در زمینی به وسعت 9 هزار و 250 مترمربع طراحی شده وبا زیربنایی به مساحت پنج هزار و 600 مترمربع در 2 طبقه در حال مراحل تکمیلی احداث شده است، این فرهنگسرا در 5 بخش طراحی شده که فضاهای مورد نیاز و لازم در بخش های آموزشی، کتابخانه، گالری، آمفی تئاتر و مهمانسرا پیش بینی شده است.