اراک-خبرگزاری مهر: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی از شرکت 33 درصد مدارس ابتدایی در جشنواره جابربن حیان این استان خبر داد.

راحمه‌ رجایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این جشنواره در مناطق 15 گانه استان مرکزی با حضور 33 درصد مدارس ابتدایی استان برگزار ‌شد.

وی با بیان اینکه مرحله استانی سومین جشنواره جابرین حیان در استان مرکزی برگزار شد، گفت: حضور هر چه بیشتر مدارس در چهارمین جشنواره جابربن حیان بستری در جهت آمادگی دانش آموزان در شکوفایی استعداد آنان است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به این‌که هم اکنون مرحله استانی این جشنواره در حال داوری است، اظهار کرد: پس از داوری شش تیم به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

رجایی با بیان اینکه این جشنواره در چهار مرحله مدرسه‌، منطقه، استان و کشور برگزار می‌شود، اضافه کرد: جشنواره جابربن حیان بستری مناسب در راستای یادگیری ماندگار و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان از سنین کم است.

سوق دادن دانش‌آموزان به سمت تحقیق و پژوهش

وی ادامه داد: سوق دادن دانش‌آموزان به سمت تحقیق و پژوهش و نهادینه شدن این مهم در ذهن آنان برای حضور در عرصه‌های ملی و تحقیقاتی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان با حضور در عرصه تحقیق و پژوهش، به جمع‌آوری مدل، فرضیه‌سازی و طبقه‌بندی آزمایش می پردازند.

رجایی همچنین به نقش معلمان در این بخش اشاره کرد و گفت: معلمان نیز در راهنمایی، پژوهشگری و جستجوگری برای یافتن علل هر مسئله‌ای نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.

وی اظهار کرد: خانواده‌ها نیز با نظارت بر فعالیت‌های دانش‌آموزان و تشویق آنان را برای حضور در عرصه‌های ملی آماده خواهند کرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی در پایان جشنواره جابربن حیان بستری مناسب برای آمادگی و حضور دانش آموزان در جشنواره خوارزمی دانست و تصریح کرد: جشنواره خوارزمی نیز رقابت دانش آموزان مقطع متوسطه سراسر کشور است.