همدان - خبرگزاری مهر: سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان همدان گفت: با ورود عشایر به شهرستان همدان، اداره تبلیغات اسلامی همدان اقدام به اعزام 30 مبلغ و مدرس قرآن به عشایر کرده است.

حجت الاسلام محمد جمشیدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر  افزود: با ورود عشایر در اردیبهشت ماه به دشت های همدان، اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان بیش از 30 مبلغ، مبلغه و مدرس قرآن را به مناطق عشایرنشین شهرستان اعزام کرد.

وی با بیان اینکه عشایر شهرستان همدان مدت 9 ماه را در این منطقه اقامت دارند، اظهار کرد: مبلغان اعزامی اجرای برنامه هایی مانند اقامه نماز جماعت، بيان مسائل شرعي و تبيين ابعاد سياسي، اجتماعي، فرهنگي، اخلاقي و عاطفي ائمه اطهار(ع) و پاسخگویی به احکام و مسائل شرعی مردم عشایر را بر عهده دارند.

حجت الاسلام محمد جمشیدی با تاکید بر اینکه آموزش قرآن باید در همه سنین و همه اقشار جامعه صورت گیرد، افزود: 10 نفر از مربیان قرآنی برای برگزاری کلاس های قرآن برای کودکان و نوجوانان و جوانان عشایری و برگزاری کلاس های رو خوانی، روانخوانی، تفسیر قرآن به مناطق عشایر نشین اعزام شدند.

وی با بیان اینکه درمناسبت های تبلیغی و مذهبی و دینی تعداد مبلغان اعزامی دو برابر خواهد شد، اضافه کرد: مبلغان خواهر نیز برای بیان احکام شرعی و پاسخگویی به مسائل و مشکلات شرعی خواهران عشایر به این مناطق اعزام شدند.