شهرری - خبرگزاری مهر: به مناسبت تقارن هفته گرامیداشت مادر و معلم نخستین همایش ورزشی مدیران و معلمان مدارس دخترانه شهر تهران با حضور بیش از یکهزار فرهیخته در مجموعه فرهنگی ورزشی قمربنی هاشم(ع) به میزبانی شهرداری منطقه 20 تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران در نخستین همایش مدیران و معلمان دخترانه شهر تهران با اشاره به حسن تقارن هفته گرامیداشت مادر و معلم، گفت: افزایش تعامل و بهره گیری از ظرفیتهای ورزشی شهرداری تهران مهمترین هدف برگزاری این همایش است.

سید محمد حاج آقامیر رویکرد سازمان ورزش شهرداری تهران را بهره گیری از تمام ظرفیتهای اجتماعی -فرهنگی و توان مدیریتی شهروندان برشمرد و افزود: ایجاد 374 خانه ورزش در 374 محله شهر تهران و تجهیز یکهزار و 700 بوستان شهری به امکانات ورزشی و تفریحی در کنار برپایی صدها جشنواره و مسابقات محلی از جمله مواردی است که زمینه لازم را برای ورزش آسان، قابل دسترس و ارزان در کلان شهر تهران فراهم کرده است.

وی به نصب 750 دستگاه بدنسازی در مدارس دخترانه شهر تهران اشاره کرد و بیان داشت: طی سه سال گذشته درصد فقر حرکتی بانوان از 63 درصد به 49 درصد کاهش یافته است و تمام تلاشمان بر افزایش این روند نزولی است.

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به اینکه کالبد شهر تهران به سمتی پیش رفته که فضای توسعه ورزش شهروندی به خوبی ایجاد شده است، اضافه کرد: گسترش پیاده روها، توسعه بوستانهای شهری و احداث باغ پرندگان، دریاچه مصنوعی چیتگر، باغ موزه دفاع مقدس و بوستانهای بانوان از مواردی است که بستر آرامش و تفریحات سالم را برای شهروندان تهرانی به خوبی فراهم کرده است.

همچنین واعظ موسوی رئیس آکادمی ورزش شهروندی و سید محسن فاطمی نیا استاد دانشگاه نیز در ادامه به بیان مطالبی در زمینه ضرورت ورزش در جامعه و شیوه های نوین برای افزایش جلب مشارکت و اثر بخشی بیشتر پرداختند.

گفتنی است، این همایش با حضور رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران به همراه هیئت همراه، معاون اجتماعی و فرهنگی و مدیر تربیت بدنی شهرداری منطقه 20 تهران، پیشکسوتان فرهنگی شهرری و یکهزار و 300 نفر از مدیران و معلمان مدارس دخترانه شهر تهران در مجموعه فرهنگی ورزشی قمر بنی هاشم(ع) در حالی برگزار شد که در پایان از مدیران و معلمان نمونه شهر تهران تقدیر به عمل آمد و به تمامی حاضران هدایایی در قالب مجموعه لوازم ورزشی و کارت ورزش شهروندی از سوی سازمان ورزش شهرداری تهران اهداء شد.

بهره مندی 708 نفر از دانش آموزان از بوستان ترافیک منطقه 20 تهران

تعداد 708 نفر از دانش آموزان مدارس ابتدایی و مهدکودکها در فروردین ماه سال جاری از آموزشهای بوستان ترافیک بهر ه مند شدند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 20 تهران با اعلام این خبر گفت: تا پایان فروردین سال جاری تعداد 708 نفر دانش آموزان  یازده  مهد کودک و دبستان از آموزشهای تئوری و عملی  بوستان ترافیک استفاده کردند.

علیرضا اسفرانی نژاد افزود: از این تعداد 27 درصد از مدارس ناحیه یک، 67 درصد از مدارس ناحیه دو و شش درصد از مدارس سایر مناطق شهردرای تهران از پارک آموزش ترافیک بازدید کردند.

وی تصریح کرد: در فاز یک آموزشهای بوستان ترافیک خردسالان مهدکودکها و دانش آموزن مدارس با استفاده از کتابهای جامع اموزش ترافیک تحت آموزش قرار گرفتند.