«نشان عالی روابط عمومی» به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی از سوی انجمن متخصصان روابط عمومی و موسسه کارگزار روابط عمومی به مدیران فعال و باسابقه روابط عمومی کشور اعطا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرخانه ستاد بزرگداشت روز روابط عمومی اعلام کرده است اعطای این نشان با هدف شناسایی و معرفی مدیران فعال مدیریتی در کشور، انتقال تجارب و یافته‌های مدیریتی در عرصه روابط عمومی، ارائه الگوهای موفق مدیریتی روابط عمومی در کشور، ایجاد رقابت سالم و سازنده بین مدیران روابط عمومی و تقدیر و تجلیل از مدیران فعال در عرصه روابط عمومی انجام می‌شود.

گفتنی است از مهم ترین شاخصه‌ها و اولویت‌های تعیین شده برای دریافت نشان عالی روابط عمومی، ملاک‌هایی نظیر داشتن حداقل 10 سال سابقه مدیریت در روابط عمومی، افتخارات علمی و حرفه ای در عرصه روابط عمومی و ارتباطات، مدرک تحصیلی مرتبط با روابط عمومی و ارتباطات، تلاش در جهت ایجاد و پیاده سازی بسترهای حرفه ای، حقوقی و ساختاری روابط عمومی، حضور فعال در مجامع علمی و آموزشی روابط عمومی و تولیدات علمی از قبیل کتاب، مقاله، نشریه و غیره است که توسط شورای سیاستگذاری این نشان برجسته تعیین شده است.

تمام مدیران فعال روابط عمومی می‌توانند آثار و مستندات خود را تا 18 اردیبهشت به دبیرخانه ستاد بزرگداشت روز ملی روابط عمومی ارسال کنند. مراسم ویژه اعطای این نشان 25 اردیبهشت در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.