اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بیانیه ای رفتار شنیع و ناپسند تروریست ها در سوریه را در هتک حرمت مرقد مطهر صحابه رسول ا... (ص) محکوم کردند. 

به گزارش خبرگزاری مهر، در این بیانیه آمده است: جهان اسلام نظاره گر اهانت بی شرمانه وهابیت و گروههای تکفیری تحت حمایت استکبـار جهـانی به ویژه صهیونیست بین الملل به ساحت مقدس اولیای الهی و اصحاب گرانقدر پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) است. از جمله این اهانت ها نبش قبـر و خارج کردن پیکـر مطهـر صحابه پیامبـر اسلام حجر بن عدی و به آتش کشیدن مرقد مطهر دیگر صحابه ایشان جعفربن ابیطالب (جعفر طیار) است که نه تنها دل همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی را به درد می آورد بلکه خاطر هر انسان آزاده ای را مجروح و دردمند می کند.

اساتید این دانشگاه در بخش دیگری از این بیانیه یادآور شده اند: همه این جنایات تحت پرچم حقوق بشر، آزادی و دموکراسی به ملت های مسلمان تحمیل می شود و حکومت های دست نشانده استکبار همچنان مهر سکوت بر لب زده اند. بیداری اسلامی که منطقه خاورمیانه را فرا گرفته است گویای انزجار ملل اسلامی از ظلم و جور حاکمان مستبد منطقه بوده و تبدیل شدن جنگ صهیونیسم علیه اسلام به جنگ های فرقه ای درون مسلمانان در واقع حربه ای برای به انحراف کشاندن اذهان عمومی از توطئه های رژیم صهیونیستی و در راستای شکستن خط مقاومت سوریه و حزب ا... بوده و با راه انداختن عنوان جعلی بهار عربی به جای بیداری اسلامی سعی در مخدوش کردن این حرکت ملل اسلامی دارند.

اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن اعلام انزجار از این اقدام بی شرمانه به ساحت مقدس اولیاء الهی اعلام داشتند: فتنه انگیزان ضد دین و دیگر اذناب آنان بدانند که جامعه دانشگاهی با هوشیاری کامل در مقابل چنین حرکتهای دین ستیزانه گروههای وهابی ایستاده و چنین تهاجمات وحشیانه ای را شدیداً محکوم می کند و از کلیه جوامع اسلامی بویژه جوامع دانشگاهی و حوزوی جهان اسلام انتظار دارد با واکنش های مناسب و شایسته این حرکت مذبوحانه را محکوم کند.

این اساتید در پایان این بیانیه خاطرنشان کرده اند: ضمن اعلام حمایت از مقاومت مردم مظلوم سوریه در مقابل گروههای وهابی ـ تکفیری تحت حمایت استکبار غربی، عربی و صهیونیستی، از تمام ملت های آزادی خواه و دولت های مستقل جهان، خواهان محکومیت این اقدامات غیر انسانی و غیر اخلاقی هستیم.

اساتید دانشگاه این بیانیه را امضاء کرده اند که از آن جمله می توان به دکتر حسن ابوالقاسمی، دکتر علی اکبر ولایتی، دکتر سید علیرضا مرندی، دکتر محمد کریم شهرزاد، دکتر شاهین محمد صادقی، دکتر بهرام عین الهی، دکتر انوشیروان محسنی بندپی، دکتر امیرحسین قاضی زاده، دکتر امیر محسن ضیایی، دکتر سید عباس فروتن، دکتر محمود نوری صفا و بیش از 100 استاد دیگر اشاره کرد.