سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در نامه ای به رئیس شورای امنیت این سازمان ، تجاوز هوائی رژیم صهیونیستی علیه سوریه ظرف روزهای اخیر را تحریک کننده و غیر قابل توجیه خواند و آن را قویا محکوم کرد .

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم کشورمان  در این نامه که رونوشت آن بطور همزمان جهت دبیرکل و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل ارسال شده است ، تصریح کرد : ما معتقدیم که اینگونه اقدامات جنایتکارانه و غیر مسئولانه بایستی توسط جامعه بین المللی وبویژه سازمان ملل و نهادهای ذیربط آن به دلایل متعدد مورد بررسی قرار گیرد .

محمد خزاعی افزود : این اقدام به تجاوز از سوی رژیم صهیونیستی نقض جدی قوانین بین المللی بویژه ضوابط و اصول منشور ملل متحد از جمله ماده مربوط به  منع استفاده از زور علیه دولتهای  عضو می باشد . وی تاکید کرد : هیچ چیزی نمی تواند استفاده از زور و اقدام به تجاوز علیه یک کشور مستقل را توجیه کند و متجاوز باید پاسخگوی عواقب ناشی از اقدام نامشروع خود که صلح و امنیت بین المللی را در معرض خطر قرار داده ، باشد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان خاطر نشان ساخت : روشن است که این حملات رژیم صهیونیستی باعث افزایش جدی تنش در منطقه شده و عامل موثری در بی ثبات تر شدن  منطقه است .

محمد خزاعی در پایان از دبیرکل سازمان ملل در خواست کرد ، تا موضوع  تجاوزات رژیم صهیونیستی  به سوریه را براساس اصول منشور ملل متحد در جهت حفظ صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی در دستور کار قرار داده و از تجاوزهای بیشتر این رژیم جلوگیری بعمل آورد .

سفیر و نماینده دائم کشورمان همچنین درخواست نمود تا این نامه و همچنین ضمائم آن به عنوان سند شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل ثبت و منتشر شود.