بجنورد - خبرگزاري مهر: فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالي برپايي نظام اسلامي را بزرگترين و كارآمدترين معروف دانست و تشويق به مشاركت در انتخابات پيش رو را نيز امر به بزگترين معروف ذكر كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسينعلي يوسفعلي زاده عصر سه شنبه در نشست شوراي اداري خراسان شمالي برپايي نظام اسلامي به رهبري امام خميني(ره) را بزرگترين و كارآمدترين معروف و نظام طاغوت و تعرض به جان و مال مردم مسلمان را بزرگترين منكر اعلام كرد و اظهار داشت: برپايي نظام اسلامي در ايران فرياد كفرستيزي را از اين سرزمين در دنيا طنين افكند و اين كشور را به عنوان ملجا و پناهگاهي براي مظلومان و ستم ديدگان جهان مطرح كرد.

وي با بيان اينكه شكر اين نعمت بزرگ بر همه واجب است، تصريح كرد: شكر نعمت تشكيل نظام اسلامي از طريق انجام وظيفه قانوني و شرعي كه بر دوش هر كدام از افراد اين نظام گذاشته شده، صورت مي گيرد و در اين راستا همه بايد تلاش كنيم تا اين نظام بالنده تر و موفق تر شود.

سردار يوسفعليزاده با يادآوري اينكه حفظ نظام اوجب واجبات است، افزود: در مقطع فعلي شركت موثر در خلق حماسه سياسي وظيفه اي ملي و ديني بوده و تشويق ديگران به مشاركت گسترده در انتخابات بزرگترين امر به معروف است.

وي با اشاره به بيانات رهبري پيرامون خلق حماسه سياسي، اضافه كرد: حماسه آفريني از طريق دستور و صدور بخشنامه صورت نمي گيرد، بلكه حماسه از دل مي جوشد، با عقل هدايت شده و با ايمان و اعتقاد نيز پشتيباني خواهد شد.

دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر خراسان شمالي در ادامه با بيان اينكه در سال گذشته خراسان شمالی به عنوان یکی از استان های پایلوت كشوري در زمينه اجراي طرح تذکر لسانی و تبیین امر به معروف و نهی از منکر فعاليت مي كرد، اظهار داشت: در بسياري از زمينه ها نظير عفاف و حجاب، وضعيت خراسان شمالي به نسبت ديگر استان هاي كشور بهتر است اما اين وضعيت مطلوب نيست.

وي همچنين به اجراي طرح نظارت بر عفاف و حجاب كاركنان دستگاه هاي دولتي خراسان شمالي نيز اشاره كرد و گفت: نظارت بر حجاب و عفاف كاركنان دستگاه هاي دولتي استان در سال گذشته طي دو نوبت انجام و نتايج آن نيز به مديران ابلاغ شد.

سردار يوسفعليزاده با بيان اينكه با اجراي طرح نظارت، وضعيت عفاف و حجاب كارمندان دستگاه هاي دولتي به ميزان قابل توجهي بهبود يافت، تصريح كرد: نظارت بر عفاف و حجاب در دستگاه هاي استان نه به منظور افشاگري و كينه توزي بلكه با هدف رفع برخي معايب و اشكالات انجام مي شود و در اين زمينه نيز در مجموع وضعيت خراسان شمالي به نسبت كشور بهتر است.