ناصر جوده وزیر خارجه اردن در کنفرانس خبری مشترک با علی اکبر صالحی وزیر خارجه کشورمان در امان گفت: ما از آغاز بحران سوریه بر راهکار سیاسی برای حل بحران تاکید کرده ایم که همه طیف های سیاسی در آن بدون استثناء مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به اردن، ناصر جوده وزیر امور خارجه اردن در کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه در این گفتگوها در مورد موضوع فلسطین بر حق تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف طبق طرح صلح عربی تاکید کردیم. تشکیل کشور مستقل فلسطینی جزء منافع اردن محسوب  می شود و اردن به مسئله قدس اهتمام می ورزد به ویژه اینکه پادشاه اردن قیم قدس است.

وی با بیان اینکه به صراحت درباره چالش های منطقه گفتگو کردیم افزود: اردن بر موضع خود درباره توقف خشونت و ضرورت ورود به مرحله انتقالی فراگیر با حضور همه قشرهای سوری با حفظ وحدت ارضی این کشور تاکید دارد.

وی با تاکید بر اینکه همه باید بخشی از راه حل سوریه باشند گفت: نشست های گسترده ای وجود دارد و اردن به این گفتگو و نشست ها ایمان دارد. جوده با تاکید بر اینکه سیاست خارجی کشورش موضع اصولی و ثابت است گفت: فرصت خوبی برای ضرورت ارائه این گفتگوها جهت برون رفت از بحران سوریه بوده است.

جوده درباره اظهارات منفی برخی مقام های ایرانی گفت: در این رابطه با آقای صالحی صحبت کرده ایم و ایشان بر این نکته تاکید کردند که این موضع رسمی ایران نیست و رهبری و وزارت خارجه در این خصوص موضع می گیرند.

وزیر امور خارجه اردن در پاسخ به پرسشی در مورد اتهام وارد شده به اردن برای آموزش نیروهای تروریستی ضد مردم سوریه و کمک به ورود آنها به سوریه از طریق مرزهای این کشور گفت: هیچ نیرویی از خاک اردن به سوریه وارد نشده است و نیروهای مسلح اردن از نفوذ گروه های مسلح به سوریه جلوگیری می کنند.

وی ادامه داد: نیروهای آمریکایی در مرزهای اردن مستقر نیستند. اردن دارای برنامه های آموزشی یا کشورهای دیگر است که از سال های پیش وجود داشته است. ما از آغاز بحران سوریه بر راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه تاکید کرده ایم که همه طیف های سیاسی در آن بدون استثناء مشارکت داشته باشند.