ملک عبدالله پادشاه اردن در دیدار و گفتگو با علی اکبر صالحی وزیر خارجه کشورمان که به اردن سفر کرده با تاکید بر جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان اسلام و ضرورت هم افزایی دو کشور در مسایل منطقه ای و بین المللی ابراز امیدواری کرد روند مناسبات دوجانبه درجهت خدمت به منافع دو کشور تقویت شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به اردن، "علی اکبر صالحی" وزیرامورخارجه در امان پایتخت اردن با "عبدالله دوم" پادشاه این کشور دیدار کرد.

صالحی که برای رایزنی با مقامات اردن درباره تحولات منطقه و بین المللی وارد امان شده است ظهر سه شنبه با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات صالحی با اشاره به حساسیت اوضاع مخصوص همسایگان به حل و فصل مسالمت آمیز بحران سوریه اشاره و مواضع کشورمان را در قبال فلسطین و بحران سوریه تشریح کرد.

صالحی با مخاطره آمیز دانستن استمرار خشونت ها در سوریه که ممکن است دیگر کشورها را تحت تاثیر قرار دهد خواستار کمک به فرایند سیاسی بحران سوریه شد.

پادشاه اردن نیز در این دیدار با تاکید بر جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان اسلام و ضرورت هم افزایی دو کشور در مسایل منطقه ای و بین المللی ابراز امیدواری کرد روند مناسبات دوجانبه درجهت خدمت به منافع دو کشور تقویت شود.