کرمان - خبرگزاری مهر: فیلم مستند سردار اروند با اقتباس از کتاب عبور و خاطرات شهید حسن یزدانی ساخته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کارگردان جوان؛ معین ایرانپور فیلم مستند "سردار اروند" را با اقتباس از کتاب "عبور" پیرامون خاطرات زندگی طلبه شهید حسن یزدانی تهیه کرد.

این فیلم شامگاه دوشنبه در منزل مادر شهید به نمایش درآمد. "سردار اروند" خاطراتی از طلبه ی شهید حسن یزدانی را به تصویر می کشد که گویای ایمان؛ ایثار؛ شجاعت و تعهد شهید است.
 
شهید یزدانی از نیروهای اطلاعات عملیات لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس و از شهدای عملیات والفجر8 می باشد که در کارنامه ی خود 30 بار عبور از اروند را به ثبت رسانده است.
 
شهید یزدانی از جمله غواصانی بود که با عبور از اروند؛ جرقه ی طرح عملیات والفجر 8 را زد و این عملیات با تدابیر فرماندهان وقت؛ اجرایی شد.
 
وی در این عملیات بر اثر بمباران شیمیایی دشمن به شدت مجروح شد و پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان امام رضا(ع) در مشهد مقدس به لقاء الهی پیوست.
 
معین ایرانپور در خصوص چگونگی ساخت این مستند گفت: با مطالعه کتاب "عبور" که پیرامون خاطرات شهید یزدانی نگاشته شده؛ تصمیم گرفتم با توجه به ویژگی های این شهید بزرگوار؛ فیلم مستندی از ایشان بسازم.
 
وی خاطر نشان کرد: این فیلم که حاوی بخش هایی از کودکی؛ نوجوانی و دوران دفاع مقدس می باشد توسط خانواده شهید و هم رزمان؛ روایت شده و صحنه هایی از آخرین روزهای عمر دنیایی شهید در بیمارستان پایان بخش آن می باشد.

مادر شهیدان علی و حسن یزدانی ضمن تقدیر از کارگردان و دیگر عوامل ساخت فیلم برای همه ی خادمان شهدا و مروجان فرهنگ ایثار و شهادت آرزوی موفقیت کرد.