انفجار در مناطق مختلف شمال افغانستان و اعتراض رسمی وزارت خارجه پاکستان به تیراندازی نیروهای افغانی علیه نیروهای پاکستانی از جمله رویدادهای اخیر همسایگان شرقی کشورمان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، مقامات افغانی اعلام کردند که بر اثر انفجار یک بمب در ولایت فاریاب در شمال افغانستان 11 غیرنظامی زخمی شدند.

این بمب به یک موتورسیکلت وصل شده بود و هنوز هدف از این انفجار مشخص نشده است. این سومین انفجار در شمال افغانستان از صبح سه شنبه تاکنون بود.

خبر دیگر اینکه مقامات افغانی از برخورد یک بمب کنار جاده ای با ون پلیس در ولایت غزنی خبر دادند که احتمال کشته شدگان افراد بیشماری بر اثر این انفجار وجود دارد.

همچنین در رویدادی دیگر بر اثر انفجار در ولایت قندوز در شمال افغانستان یک پلیس کشته و دو فرد دیگر زخمی شدند.

خبر دیگر اینکه وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد: اسلام آباد امروز سه شنبه کاردار سفارت افغانستان را در اعتراض به تیراندازی نیروهای افغانی علیه نیروهای پاکستانی و زخمی شدن 5 سرباز فرا خواند.

نیروهای افغانی و پاکستانی روز دوشنبه به دلیل تلاش ارتش پاکستان برای تعمیر دروازه ای که در درگیری های چند روز گذشته از بین رفته بود، به سوی هم آتش گشودند. پنجشنبه هفته گذشته نیز نیروهای مرزی افغانستان و پاکستان در منطقه "گاشت" با یکدیگر درگیر شدند که در نتیجه آن یک مرزبان افغان کشته شد و پس از آن شهرهای مختلف افغانستان صحنه تظاهرات های ضد پاکستانی شد.