جنبش عدم تعهد از شورای امنیت سازمان ملل در خواست کرد تا به مسئولیتهای خود در قبال تجاوز هوائی رژیم اسرائیل علیه سوریه عمل کند .

به گزارش خبرگزاری مهر، جنبش عدم تعهد با صدور بیانیه ای اقدام تجاوز کارانه رژیم اسرائیل  علیه سوریه را محکوم کرد و آن را نقض آشکار  اهداف و اصول منشور ملل متحد خواند .

جنبش عدم تعهد در این بیانیه که توسط مرکز هماهنگی این جنبش در نیویورک صادر گردیده است ، ضمن محکوم نمودن اقدام رژیم اسرائیل در تجاوز به حریم هوائی سوریه و حمله به تاسیسات این کشور ،از شورای امنیت سازمان ملل در خواست کرد تا اقدامات ضروری را برای جلو گیری از تکرار ان بعمل آورد .

مرکز هماهنگی جنبش عدم تعهد تاکید کرد : در اثر حملات رژیم اسرائیل ، تخریبهای گسترده ای در برخی تاسیسات متعلق به نیروهای نظامی سوریه و در مناطق مسکونی نزدیک آن بوجود آمده  و باعث کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از نظامیان و غیر نظامیان گردیده است .

جنبش عدم تعهد خاطر نشان ساخت : این جنبش  اقدام رژیم اسرائیل را نقض آشکار قوانین بین المللی ، تجاوز به حاکمیت سوریه و نقض اصول و اهداف منشور ملل متحد می داند .
مرکز هماهنگی جنبش عدم تعهد همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا به مسئولیتهای خود در محکوم نمودن این تجاوز رژیم اسرائیل علیه سوریه عمل کند و اقدامات ضروری را برای جلوگیری از تکرار این گونه حملات بعمل آورد .

جنبش عدم تعهد همچنین از شورای امنیت سازمان ملل درخواست نمود تا رژیم اسرائیل را بخاطر اقدام به تجاوز و عواقب آن بواسطه اجتناب از بدتر شدن شرایط در منطقه از جمله احتمال ایجاد  جنگ گسترده منطقه ای که صلح و امنیت بین المللی را تهدید کند ،وادار به پاسخگوئی نماید.