رئیس جمهوری روسیه ضمن ابراز امیدواری درباره دیدار خود با همتای آمریکایی در آینده نزدیک خواستار گسترش سطح همکاریهای واشنگتن و مسکو شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، "ولادیمیر پوتین" روز گذشته در جریان دیدار با "جان کری" وزیر خارجه آمریکا گفت: از میزان همکاریهای روسیه و آمریکا خرسندم.

وی با اشاره به تماس تلفنی اخیر خود با اوباما افزود: این خبر خوبی است که میزان همکاریهای آمریکا و روسیه در تمامی سطوح به طور منظم ادامه دارد و امیدوارم که این تماس ها حتی بیشتر نیز شود.

پوتین با اشاره به احتمال دیدار با اوباما در سال جاری گفت: امیدوارم که به زودی با اوباما دیدار کنم.

سخنگوی مطبوعاتی پوتین اعلام کرده است که رئیس جمهوری روسیه و اوباما در جریان نشست سران گروه هشت در شمال ایرلند که ژوئن سال جاری برگزار می شود، با یکدیگر دیدار می کنند.

کری نیز که با هدف فراهم کردن مقدمات دیدار پوتین و اوباما به مسکو رفته است، همکاریهای اقتصادی واشنگتن-مسکو، ایران، سوریه و کره شمالی را از جمله محورهای مهم دیدار رهبران دو کشور در آینده نزدیک عنوان کرد.

تصمیم پوتین برای گسترش سطح همکاریهای واشنگتن و مسکو درحالیست که دولت آمریکا نیز در پی بهبود روابط خود با روسیه است.

در همین حال سرگئی لاوروف و جان کری خواستار برگزاری کنفرانس بین المللی در سوریه در ماه جاری، تشویق دولت و مخالفان برای حضور بر سر میز مذاکرات و تلاش برای راه حل سیاسی در این کشور و احترام به استقلال و تمامیت ارضی سوریه شدند.