اراک - خبرگزاری مهر: نماینده مقام معظم رهبری در سوریه در خصوص انتخاب سوریه برای توطئه چینی از سوی غرب گفت: ضعف‌های موجود در کشور سوریه به فرصتی برای دشمن تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید مجتبی حسینی در مراسم «تجلیل از مقام استاد و بررسی و تحلیل مسائل سوریه» افزود: قدرت زیاد دولت، عدم تغییر ریاست جمهوری، مشکلات اقتصادی و تعدد ادیان از جمله نقصان‌های موجود در سوریه است که موجب نادیده گرفتن نقاط قوت این کشور از سوی دشمنان بود.

وی اضافه کرد: دشمن با پی بردن به خاستگاه این بیداری که همانا کشورایران است، با ایجاد توطئه‌ای برای تغییر مسیر بیداری اسلامی،یک انقلاب ساختگی در سوریه رقم زد تا این کشور را الگویی برای بیداری اسلامی برای سایر کشورهای عربی معرفی کند.

وی با بیان این که حمایت سوریه از انقلاب اسلامی ایران، عامل قدرت و مقاومت این کشور است، گفت: مقاومت سوریه در برابر خواسته های آمریکا، حمایت از حزب الله و آزادی مردمان فلسطین به عنوان یک شهروند در این کشور، سبب عظمت و غرور مردمان سوریه است.

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه در ادامه سخنان خود به تکنیک‌های تصویری شبکه الجزیره در دروغ‌پردازی به تظاهرات ضد دولت اشاره کرد و گفت: ترس و وحشت در مناطقی که حضور دولت و ارتش، کم‌رنگ بود بین مردم فزونی یافت و جمعیت مدافعان دولت به مراتب بیش از تروریست‌هاست.

آیت الله حسینی با بیان وجود تفرقه میان تروریست‌های سوریه، افزود: گروه‌های تروریستی سوریه از فرقه‌های گوناگونی تشکیل شده که اعمال آنان تخریب، دزدی، غارت اموال عمومی و تجاوزگری است.

 بیداری، زمانی اسلامی است که با انگیزه اسلامی باشد

وی در خصوص جریان بیداری اسلامی در دنیا اظهار داشت: این بیداری، زمانی اسلامی است که با انگیزه اسلامی و به سوی اسلام باشد.

آیت الله حسینی ضمن تبریک روز معلم و بزرگداشت سالروز شهادت شهید مطهری، اظهار داشت: معلم و استاد در دین اسلام، به عنوان راهنمای نسل‌های مختلف جامعه، جایگاهی شامخ و مرتبه‌ای بلند دارد و جایگاه وی با مرتبه انبیا همسان محسوب شده است.

 رییس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی و سرپرست واحد اراک، ضمن تبریک روز زن و روز معلم و بزرگ‌داشت سالروز شهادت علامه شهید مطهری اظهار کرد: از آن‌جایی که دین مبین اسلام، یک دین جامع و کامل است و برای تمامی ابعاد زندگی اجتماعی انسان دارای طرح و برنامه است و طبیعی است که باید یک سیستم جامع آموزشی و پرورشی نیز برای تربیت جنبه‌های مختلف فرد و جامعه داشته باشد تا جامعه‌ای با شاخص‌های اسلامی شکل گیرد.

دکتر ملک سلیمانی افزود:شهید مطهری با تألیف کتاب ارزشمند نظام تعلیم و تربیت در اسلام در شکل‌گیری و محتوابخشی این سیستم آموزشی بهترین نقش را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های بارز شهید مطهری، زمان‌شناسی ایشان است؛ به طوری که در مراحل مختلف زندگی و به تناسب نیاز جامعه و اسلام به تکالیف دینی خود به نحو احسن عمل کرده است. شهید مطهری در دوران معرفت‌افزایی خود، همواره به نیاز جامعه می‌اندیشید و به تناسب رخ‌دادهای روز جامعه، آثار عمیق خود را در مباحث اسلام‌شناسی ارائه می‌داد.