بجنورد - خبرگزاری مهر: رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی گفت: در سال گذشته 70 درصد از سرقت های به وقوع پبوسته در این استان کشف و سارقان آنها دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ قاسمعلی عبدیوسفخانی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مفقود شدن دختربچه ای هشت ساله در یکی از روستاهای اطراف بجنورد و شایعات مطرح شده مبنی بر آدم ربایی، با رد این شایعات عنوان کرد: پرونده دختربچه هشت ساله مفقود شده در روستای ینگه قلعه بجنورد در دست بررسی است اما مسئله آدم ربایی در این پرونده مطرح نیست.

وی افزود: بر اساس گفته والدین این کودک؛ وی برای تهیه نان به نانوایی این روستا واقع در حاشیه شهرک فرهنگیان بجنورد مراجعه کرده و دیگر به منزل بازنگشته است.

سرهنگ یوسفخانی اضافه کرد: مطابق نظر کارشناسان با توجه به اظهارات والدین فرضیه آدم ربایی در این پرونده مطرح نبوده و مامورین آگاهی در حال حاضر سرگرم بررسی سایر گزینه ها نظیر سقوط در چاه های اطراف، حمله حیوانات درنده و ... هستند.

وی با تاکید اینکه شهروندان به شایعات موجود در این زمینه توجه نکنند، اظهار داشت: دامن زدن به این شایعات از جانب افراد غیرمسئول و غیرمطلع سبب افزایش نگرانی شهروندان می شود و نیروی انتظامی نیز برابر قانون با این افراد برخورد خواهد کرد.

سرهنگ یوسفخانی تصریح کرد: البته همواره برخی گزارش ها مبنی بر مفقود شدگی افراد به نیروی انتظامی واصل می شود اما این موارد مصداق آدم ربایی محسوب نمی شوند.

وی در ادامه در مورد میزان سرقت در خراسان شمالی با بیان اینکه خوشبختانه در سال گذشته در این استان میزان وقوع سرقت به نسبت سال پیش از آن 9 درصد کاهش یافت، افزود: در سال 91 در مجموع سه هزار و 780 مورد سرقت گزارش شد که 70 درصد این تعداد کشف و سارقان آنها دستگیر شدند.