تحلیل گر یک روزنامه انگلیسی در مطلبی از اهداف واقعی غرب و متحدان منطقه ای خود در گسترش بحران وافزایش کشتارها در سوریه پرده بر داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر ، روزنامه انگلیسی گاردین در مطلبی به تشریح اهداف واقعی غرب و متحدانش از خونریزی در سوریه پرداخته و نوشت اگر سیاستمدران غرب واقعا به نجات انسان ها علاقمند بودند ، بایستی بحران سوریه را از طریق مذاکره حل و فصل می کردند.

تحلیلگر این روزنامه می نویسد اگر تا به حال برخی در اینکه بحران سوریه می تواند تبدیل به یک جنگ تمام عیار منطقه ای شود شک داشتند، حوادث روزهای اخیر در سوریه به ویژه حمله رژیم اسرائیل به سوریه ثابت کرد که این امکان دور از ذهن نیست.

نویسنده در بخشی دیگر از این مطلب با اشاره به حمله اخیر هوایی رژیم اسرائیل به سوریه می نویسد: آمریکا و انگلیس مثل همیشه بلافاصله از این اقدام غیرقانونی اسرائیل حمایت کردند اما اگر سوریه چنین کاری را انجام می داد و به اسرائیل یا یکی از متحدان عرب منطقه ای آمریکا حمله می کرد می توانید حدس بزنید که آمریکا و انگلیس چه کاری می کردند. به همین دلیلل است که باید بگوئیم ادعاهای آنها درباره قوانین بین المللی دروغ است.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب می نویسد: واقعیت این است اعتراضاتی که دو سال پیش در سوریه آغاز شدند با مداخلات خارجی از مسیر اصلی خود خارج شد و برخی قدرت های خارجی با تبدیل کردن آن به یک جنگ داخلی سعی در تغییر توازن قوا در منطقه دارند که اخیرا هم آن را به عراق و لبنان سرریز کرده اند.

در این مقاله آمده است هرچه درگیری ها و خشونت ها در سوریه طولانی تر شود احتمال تکرار مسئله یوگوسلاوی در این کشور بیشتر خواهد بود.

نویسنده آنهایی را که با مسلح کردن گروه های سوری به آتش این بحران می افزایند را مسئول این خونریزی ها می داند و می نویسد آنها با این اقدامات قصد  دارند خونریزی ها را در سوریه گسترش ودر نهایت کشورهای عربی را تضعیف کنند.

در ادامه این تحلیل آمده است که قصد غرب و دوستانش افزایش کشتار و خونریزی در سوریه با هدف سر ریز کردن آن به کشورهای منطقه است و نه جلوگیری از کشتار زیرا اگر سیاستمداران غربی واقعا خواستار نجات جان انسانها هستند سعی می کردند درگیری ها در سوریه را از طریق گفتگو حل کنند.

نویسنده این مطلب هدف نهایی غرب و متحدانش از دامن زدن به خونریزی ها در سوریه را تضعیف متحدان ایران با تغییر توازن قوا در منطقه می داند.