رئیس پیشین هیات مدیره باشگاه استقلال اعلام کرد در پی توافق سال گذشته با علی کفاشیان، از فصل جاری باید درآمد تبلیغات دور زمین به باشگاه میزبان مسابقه پرداخت شود که این بزرگترین کمک به سرخابی‌ها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد رسولی‌نژاد با حضور در محل برگزاری تمرین استقلال در جمع خبرنگاران، ضمن بیان مطلب فوق گفت: من کمتر سر تمرین می‌آمدم اما چند باری به ورزشگاه آمده بودم. دلیل حضورم تبریک گفتن به بازیکنان و عوامل اجرایی تیم بود.

وی با بیان اینکه پس از قهرمانی استقلال به صورت تلفنی به فتح الله‌زاده و قلعه‌نویی تبریک گفته بود، ادامه داد: بنده از ابتدای فصل پیش بینی می‌کردم استقلال قهرمان لیگ خواهد شد که همین اتفاق هم افتاد. امیدوارم روند موفقیت استقلال در آسیا ادامه داشته و در آنجا هم چنین به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

رئیس پیشین هیات مدیره باشگاه استقلال اضافه کرد: سال 91 از لحاظ نتایج ورزش ایران در المپیک، مسابقات جهانی و مسابقات آسیایی سال بسیار خوبی بود اما از لحاظ مالی اصلا شرایط خوبی نداشت. استقلال و پرسپولیس هم که دو شرکت تحت حمایت ورزش هستند و قانونا تا زمانی که 100 درصد سهامشان واگذار نشده، باید بودجه خود را از وزارت بگیرند اما متاسفانه به دلیل مشکلات ملی سال گذشته دریافتی چندانی نداشتند و با مشکلاتی روبرو بودند.

وی با بیان اینکه با فتح‌الله‌زاده در این خصوص صحبت کرده و امیدوار است با درایت اعضای هیات مدیره این مشکلات حل شود، افزود: بدهی قبلی استقلال در ابتدای سال 91، 12 میلیارد تومان بوده که این بدهی‌ها سال‌هاست دست به دست منتقل شده است.

رسولی‌‎نژاد در این خصوص تاکید کرد: برای من جای تعجب دارد شرکت‌های بزرگ اقتصادی که برای تبلیغات خود این همه هزینه می‌کنند چرا حاضر نمی‌شوند برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس که نه چند ثانیه‌ بلکه در یک بازی 90 دقیقه تبلیغ‌شان پخش می‌شود، اسپانسر نمی‌شوند که قطعا بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی در خصوص بحث تخصیص درآمدی از تبلیغات دور زمین به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: سال گذشته نشستی را در این خصوص با علی کفاشیان و مدیران استقلال و پرسپولیس داشتیم و صورت جلسه‌ای در این مورد تنظیم شد اما به علت اینکه مسابقات در حال برگزاری بود اجرای آن به ابتدای فصل جاری موکول شد. طبق دستورالعمل باید درآمد تبلیغات دور زمین به باشگاه میزبان مسابقه اهدا شود که همه شما می‌دانید چه رقم بالایی است و بزرگترین کمک را به سرخابی‌ها خواهد کرد.

رئیس پیشین هیات مدیره باشگاه استقلال همچنین یادآور شد: این کار باید انجام شود. اماکن ورزشی متعلق به وزارت ورزش و جوانان بوده و وزارت می‌خواهد درآمد آن را در اختیار این دو باشگاه قرار دهد. اگر قرار باشد فصل جدید هم این مسئله اجرایی نشود، همانند فصل قبل که 45 دقیقه تبلیغات قطع شد، این کار را دوباره انجام خواهیم داد. شما می‌دانید درآمد حاصل از تبلیغات محیطی حداقل 2-3 برابر بودجه سالیانه این دو باشگاه است.

وی در مورد حق پخش تلویزیونی هم اظهار داشت: کدام سریال صدا و سیما به اندازه یک بازی دربی استقلال و پرسپولیس جذاب بوده و تماشاگر دارد. این بازی 2-3 هفته برنامه‌های مختلفی را به خود اختصاص می‌دهد و در زمان پخش آن ورزشگاه دیگر شهرها خلوت بوده و خیابان‌های تهران و برخی از شهرها نیز خلوت است. در این خصوص صدا و سیما چرا هزینه واقعی را به این دو باشگاه پرداخت نمی‌کند تا بازیکنان داخل زمین با نگرانی به میدان بروند.

رسولی‌‎نژاد در خصوص بحث استعفای فتح‌الله‌زاده در صورت دریافت نکردن بودجه مورد نیاز و جدایی قلعه‌نویی خاطرنشان کرد: این حرف منطقی است اما من خطاب به دوستان‌مان در مجلس که می‌گویند نباید به این دو باشگاه کمک کرد، می‌گویم تیمی مانند استقلال، استقلال ایران است نه تهران زیرا در دورافتاده‌ترین شهرستان‌ها هم هوادار دارد. این دو باشگاه ملی بوده و باید حمایت، بودجه و اعتبار مناسب برای آنها در نظر گرفته شود. به نظرم حرف آقای فتح‌الله‌زاده حق است و باید بودجه مورد نظر او تامین شود.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت استعفای فتح‌الله‌زاده و قلعه‌نویی، احتمال استعفای اعضای هیات مدیره هم وجود دارد، تاکید کرد: بنده در حال حاضر عضو هیات مدیره نیست اما قطعا این اتفاق نمی‌افتد که ایشان استعفا داده و بروند. هیات مدیره هم به عشق استقلال و میلیون‌ها هوادار تلاش می‌کند تا این مشکلات حل شود. ضمن اینکه می‌توان از اعتبارات غیر دولتی هم برای ایشان بودجه‌ای در نظر گرفت تا دیگر دغدغه مالی وجود نداشته باشد. بنده به شخصه سال خوبی را از لحاظ مالی برای استقلال پیش بینی می‌کنم.

رئیس پیشین هیات مدیره باشگاه استقلال در پایان در خصوص بلوکه شدن پول فدراسیون ایران و اینکه آیا وزارت ورزش و جوانان برای حل این مشکل اقدامی می‌کند، گفت: این جزو اختیارات خود فدراسیون است. معمولا دولت‌ها در این مسائل ورود نمی‌کنند زیرا حساسیت‌ها بیشتر می‌شود اما امیدوارم فدراسیون بتواند حقش را در این خصوص بگیرد. البته در حالی که آقایان در فدراسیون‌های بین‌المللی، دولت‌ها را از دخالت منع کرده‌اند، جای تاسف دارد حق قانونی فدراسیون فوتبال ایران را نمی‌دهند.