اراک - خبرگزاری مهر: فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با تاکید بر لزوم تشریح وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور برای دانشجویان گفت: دانشجویان به عنوان فرهیختگان جامعه باید با دوران انقلاب و دفاع مقدس و شرایط حاضر آشنا شوند.

سردار مهدی صدیقی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این که درمورد دفاع مقدس آثار زیادی منتشر شده است خاطرنشان کرد: زندگی در فضایی توأم با آرامش و استقلال، همراه با پیشرفت‌های علمی و فن‌آوری های نوین از دستاوردهای جوانان دفاع مقدس است و دانشجویان و نسل جوان با آگاهی از این مسائل می‌بایست با امید به آینده در جهت تحصیل علم و ساختن آینده‌ای درخشان و جامعه‌ای پویا و روبه جلو تلاش نمایند.

وی با اشاره به تدریس درس دفاع مقدس در دانشگاه اظهارداشت: برای دانشجویان درس دفاع مقدس یادآوری این نکته که رزمندگان در شرایط بسیار سخت و بدون گذراندن دوره‌های آموزشی لازم و با کمترین تجهیزات نظامی در مقابل دشمن ایستادگی و سرزمین خود را حفظ کردند ضروری است.

سردار صدیقی افزود: درس آشنایی با دفاع مقدس به عنوان یک واحد درسی آموزشی، مختص نسل جوان دانشگاهی است و باید مباحثی در آن ارائه گردد که در عین جذابیت، مخاطب دانشجو را تحت تأثیر قرار دهد و او را به اندیشه و تعقل در این زمینه وادار نماید.

وی با بیان این که موضوع دفاع مقدس باید از جنبه‌های مختلف تاریخی، جغرافیایی و فرهنگی مورد بررسی و تحلیل دانشجویان قرار گیرد افزود: بیان تاریخچه‌ مختصری از قبل از انقلاب،وضعیت کشورهای همسایه و حضور ابرقدرت‌ها در منطقه و مسائلی از این قبیل می‌تواند مقدمه خوبی برای درس آشنایی با دفاع مقدس باشد.

وی با اشاره به این که ارائه این درس در دانشگاه ها جهت تنویر افکار دانشجویان از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: امروز بیشتر از هر زمان دانشجویان نیاز دارند بد را از خوب تمیز دهند و این امر تنها با تلاش اساتید میسر می شود.