مربی تیم ملی فوتسال ایران معتقد است تمرکز تمرینات این تیم در دو هفته گذشته روی بدنسازی بوده. او می‌گوید خوب نیست برای آماده سازی بدنی بازیکنان در تیم ملی وقت گذاشت.

رضا لک در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص ارزیابی‌اش از شرایط اردوی تیم ملی در دو هفته گذشته ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: ابتدا از بازیکنان تست گرفتیم و مشخص شد که باید در بدنسازی بیشتر کار کنیم. به همین خاطر تمرکز تمریناتمان روی بدنسازی و کارهای هوازی بود. البته در کارهای تاکتیکی و بخصوص بحث دفاع و حمله هم کارهایی انجام دادیم.

وی با انتقاد از برخی بازیکنان تاکید کرد: احساس ما این بود که بعد از پایان مسابقات لیگ برتر، بازیکنان خودشان تمرینات اختصاصی بدنسازی انجام داده‌اند تا از شرایط آمادگی دور نشوند. این خوب نیست که برای بدنسازی بازیکنان در تیم ملی وقت بگذاریم. آنها باید خودشان را آماده نگه دارند و اجازه ندهند کار به اینجا برسد.

مربی تیم ملی فوتسال ایران درباره انتقادهایی که به "خسوس کاندلاس" سرمربی تیم ملی فوتسال برای اعزام بازیکنان اصلی به تورنمنت چین و مسابقات آسیایی می‌شود، تصریح کرد: خسوس همان برنامه‌ای را برای تیم امید دارد که برای تیم بزرگسالان اجرا می‌کند. اگر این برنامه عملی شود ما یک تیم جوان در کنار بازیکنان بزرگسال خواهیم داشت که جایگزین کردن آنها در سال‌های آینده کار دشواری نخواهد بود. به این ترتیب تیم خوبی را روانه جام جهانی بعدی می‌کنیم.

مربی تیم ملی لک همچنین گفت: ما نمی‌توانیم به یکباره تیم را جوان کنیم. به همین خاطر تعدادی از بازیکنان جوان به همراه بازیکنان با تجربه به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شوند تا پروسه جابجایی در تیم ملی به آرامی و با کمترین ضرر صورت بگیرد. غالب بازیکنان ما زیر 25 سال سن دارند و این موضوع در جام جهانی فوتسال به ما کمک خواهد کرد.