قم - خبرگزاری مهر: آقای گلی میلاد نوری در صبای قم، بازگشت عبدالله ویسی به صبا، اختصاص عنوان رکورددار تساوی های لیگ دوازدهم به صبا و ... مهمترین خبرها از حاشیه دیدار صبای قم و مس کرمان در هفته سی و چهارم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، بازی های لیگ دوازدهم فوتبال باشگاه های برتر کشور شامگاه جمعه بیستم اردیبهشت ماه در حالی پایان یافت که فولاد خوزستان تیم چهارم لیگ برتر فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا شد و آلومینیوم هرمزگان نیز به لیگ دسته اول سقوط کرد.

یکی از دیدارهای کم اهمیت هفته پایانی لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور، مسابقه تیم های فوتبال صبای قم و مس کرمان بود که قضاوت آن را محمدرضا فغانی برادر کوچکتر علیرضا فغانی بر عهده داشت و داور این بازی به کریم اسلامی از صبای قم و استوان باتس مدافع خارجی تیم مس کرمان کارت زرد نشان داد.

آقای گلی میلاد نوری در صبای قم

میلاد نوری موفق به کسب عنوان آقای گلی تیم فوتبال صبای قم در پایان دوازدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور شد.

هافبک تکنیکی صبای قم در این فصل در سه مسابقه با پیکان تهران، ذوب آهن اصفهان و داماش گیلان در مجموع شش گل برای تیمش به ثمر رساند تا بالاتر از سه بازیکن پنج گله صبا یعنی رامین رضائیان، فرید کریمی و مهدی مومنی به عنوان آقای گلی صبا دست یابد.

بازگشت عبدالله ویسی به صبا

حضور مجدد عبدالله ویسی در راس کادر فنی تیم فوتبال صبای قم در مسابقات سیزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور مهمترین خبر حاشیه دیدار صبا و مس کرمان بود.

با توجه به اینکه عبدالصمد مرفاوی سرمربی صبا در کنفرانس خبری بعد از این مسابقه رسما و صراحتا اعلام کرد که هیچ پیشنهادی از سوی مسئولان باشگاه صبا برای همکاری در سیزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور ندارد، بازگشت ویسی به نیمکت صبا برای لیگ جدید بیش از پیش قوت گرفت.

اختصاص عنوان رکورددار تساوی‌های لیگ دوازدهم به صبا

تیم فوتبال صبای قم عنوان رکورددار تساوی های فصل جاری مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور را به خود اختصاص داد.

صبای قم در 9 بازی با مربیگری یحیی گل محمدی و 25 بازی با هدایت عبدالصمد مرفاوی، 15 بازی از 34 مسابقه خود از دوازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور را با تساوی به پایان رساند تا بدین ترتیب هیچ تیمی از نظر تعداد تساوی ها به صبا نرسد و صبا همچون لیگ هشتم که با 17 تساوی رکورددار بود، این عنوان را در لیگ دوازدهم نیز از آن خود کند.

لغو مراسم تجلیل از عوامل برگزاری بازی های خانگی صبا

قرار بود بین دو نیمه دیدار صبای قم و مس کرمان در هفته پایانی دوازدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور از عوامل فعال در برگزاری بازی های خانگی صبا تجلیل شود اما این مراسم هرگز برگزار نشد.

مسئولان باشگاه صبا برای برگزاری این مراسم منتظر رسیدن کرم رضا پیریایی استاندار قم و رئیس مجمع باشگاه صبا بودند اما با وجود اینکه پیریایی در ورزشگاه حضور یافت اما این مراسم بنا به دلایلی نا مشخص برگزار نشد و خبری از آن هم منتشر نشد.

نهمی صبا با 45 امتیاز در پایان لیگ دوازدهم

مسابقه صبای قم و مس کرمان در دیداری از هفته پایانی لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور در ورزشگاه 15 هزار نفری یادگار امام قم در حالی با برتری یک بر صفر تیم مس پایان یافت که صبا با این نتیجه 45 امتیازی و در جدول نهم شد و مس کرمان با 53 امتیاز در مکان ششم قرار گرفت.

این عنوان در حالی برای صبا به دست آمد که صبای قم در لیگ هشتم با فیروز کریمی و در لیگ نهم با محمدحسین ضیایی و رسول کربکندی ششم شده بود، در لیگ دهم با عبدالله ویسی و محمود یاوری دهم شد و در لیگ یازدهم نیز با عبدالله ویسی چهارم شده بود.

صبا پنج امتياز كمتر از ليگ يازدهم كسب كرد

صبای قم حتی اگر دیدار خانگی هفته پایانی دوازدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور برابر مس کرمان را هم می برد، هرگز از رتبه هشتم جدول بالاتر نمی رفت و اگر راه آهن برابر فجر سپاسی می باخت در همان مکان هشتم به کار خود پایانی می داد اما اینگونه نشد و صبا برای اولین بار در ادوار 9 گانه حضور در لیگ برتر نهم شد.

در دیداری خانگی برابر تیم فوتبال مس کرمان، شاگردان عبدالصمد مرفاوی تقریبا بازی خوبی ارائه کردند و می توانستند حداقل یک یا دو بار دروازه تیم مس را باز کنند اما هر بار در مقابل دروازه حریف با بدشانسی مواجه شدند و از دستیابی به گل محروم شدند.

غلامرضا عنایتی که فصل قبل عضو تیم فوتبال صبای قم بود و با 18 زده با پیراهن صبا از ارکان صعود صبای قم به لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه های آسیا محسوب می شد، در نیمه دوم این دیدار تک گل تیم مس کرمان را به ثمر رساند تا عامل شکست تیم سابق در مقابل تیم فعلی اش شود.

چهارمين شكست صبا در ديدارهاي خانگي ليگ دوازدهم

صبای قم پیش از این در دیدارهای خانگی به تیم های فوتبال ملوان بندر انزلی در هفته سوم، راه آهن شهر ری در هفته شانزدهم و نفت تهران در هفته بیست و ششم باخته بود و شکست هفته سی و چهارم، چهارمین شکست صبا در خانه را رقم زد.

تیم فوتبال صبای قم در لیگ دوازدهم فوتبال باشگاه های برتر کشور هشت بازی خانگی را نیز با تساوی به پایان برد و توانست در مقابل پنج میهمان لیگ برتری که البته هیج یک از آنها رقبای سرشناس صبا نبودند، در خانه خود به پیروزی دست پیدا کند.

صبای قم از فصل 88-1387 به استان قم منتقل شد و به عنوان نماینده قم در لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور حضور دارد و به ترتیب در لیگ های هشتم و نهم موفق به کسب رتبه ششم شد، در لیگ دهم رتبه دهم را کسب کرد، در لیگ یازدهم به مقام چهارم رسید و در لیگ دوازدهم نیز نهم شد.