مدیرعامل باشگاه آلومینیوم هرمزگان با تاکید بر اینکه بی‌عدالتی مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در حق فوتبال هرمزگان نابخشودنی است، گفت: آیا عادلانه است در لیگ 16 تیمی فصل آینده، 8 تیم آن تنها متعلق به سه استان تهران، آذربایجان شرقی و اصفهان باشند و جنوب کشور با پتانسیل و امکاناتی که دارد، فاقد تیم باشد؟

حسین جباری‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص سقوط تیم آلومینیوم هرمزگان به رقابتهای لیگ دسته اول ضمن بیان مطلب فوق گفت: بی‌عدالتی که مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در حق فوتبال هرمزگان انجام داده‌اند، بخشودنی نیست. آیا عدالت است تیم آلومینیوم با کسب 35 امتیاز، 16 امتیاز اختلاف با تیم قعر جدول و 10 امتیاز فاصله با تیم پایین‌تر از خود سقوط کند؟

وی در همین خصوص افزود: آیا در ابتدای فصل شرایط برای بستن توسط تیم‌های که از لیگ آزادگان به لیگ برتر صعود کردند با سایر تیم‌هایی که در لیگ برتر حضور داشتند، یکسان بود؟ آیا زمانی که حضور ما در لیگ برتر مسجل شد، بازیکن مطرح و خوبی مانده بود که ما آن را جذب کنیم؟ آیا با بودجه 7 میلیاردی خود فرصت کافی برای بستن تیمی مقتدر داشتیم؟

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم تاکید کرد: آیا عادلانه است در لیگ 16 تیمی فصل آینده، 8 تیم آن فقط متعلق به سه استان تهران، آذربایجان شرقی و اصفهان باشند و جنوب کشور با پتانسیل و امکاناتی که دارد، فاقد تیم باشد؟ در حالی که 16 باشگاه لیگ برتری به طور رسمی خواهان 18 تیمی ماندن لیگ در فصل آینده هستند اما مدیران فدراسیون و سازمان لیگ هیچ گونه ارزشی برای خواسته این باشگاه‌ها قائل نیستند زیرا آنها از فردی به نام عادل فردوسی پور می‌ترسند که خود را ناجی فوتبال می‌داند.

جباری‌زاده افزود: اگر فردوسی‌پور در برنامه 90 از لیگ 18 تیمی حمایت می‌کرد قطعا مدیران فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به دنبال آن بودند که لیگ 18 تیمی باقی بماند. آنها باید بدانند هنوز هم دیر نشده و می‌توانند به خواسته مدیران باشگاه‌ها احترام بگذارند و در تصمیم خود تجدید نظر کنند. بهتر است دوستان تصمیم عجولانه‌ای نگیرند که بعد راه برگشتی نداشته باشند.

وی در پاسخ به  این پرسش که اگر لیگ در فصل آینده به طور قطعی 16 تیمی شود، وضعیت باشگاه شما به چه صورت خواهد شد؟، اظهار داشت: با شرایطی که فدراسیون فوتبال برای فوتبال هرمزگان و باشگاه آلومینیوم بوجود آورده اگر لیگ در فصل آینده به طور قطعی 16 تیمی شود، بهتر است دیگر تیمداری نکنیم.

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم در پایان گفت: امیدوارم مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با تفکر و منطق بیشتری در تصمیم خود تجدید نظر کنند زیرا کشور کوچکی مثل قطر که جمعیت آن به استان هرمزگان نمی‌رسد، برای توسعه فوتبال در کشور خود تعداد تیم هایش را از 12 به 14 تیم افزایش داده است.