عضو هیات رئیسه فدراسیون كشتی پس از پایان رقابتهای بین‌المللی جام تختی گفت: متاسفانه با روندی كه طی سال‌های گذشته جریان داشت، هیچ پشتوانه مطمئنی در كشتی ساخته و پرداخته نشد.

ابراهیم جوادی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص رقابتهای بیت‌المللی جام تختی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: كشتی آزاد طی سال‌های گذشته در فراز و نشیب‌های مختلفی قرار داشت كه نتوانست آنطور كه باید و شاید در روند سازندگی و آینده نگری گام بردارد. همین مساله باعث شده تا امروز شاهد آن باشیم كه هیچ پشتوانه‌ای در اوزان هفتگانه نداریم.

وی تصریح كرد: خوشبختانه بعد از حضور رسول خادم در راس امور توانستیم اقدامات سازنده و مفیدی را در این راستا شاهد باشیم، اما مطمئنا این روند نیز تا 2 یا 3 سال دیگر به بار خواهد نشست. طبیعتا اگر برنامه‌های فعلی كادر فنی تیم ملی و برگزاری مسابقات مختلف داخلی به همین شكل برگزار شود، می‌توان امیدوار بود تا سال‌های آتی صاحب چندین تیم ملی توانمند و مطمئن خواهیم بود.

دارنده چهار مدال طلای قهرمانی جهان در ادامه به سطح كمی و كیفی مسابقات جام تختی اشاره كرد و افزود: با توجه به استقبال ضعیف تیم‌های خارجی و عدم حضور چهره‌های نامدار و شناخته شده، میدانی برای برخی كشتی گیران داخلی مهیا شد تا با ارائه توانمندی‌های خود، راهی برای رسیدن به اردوی تیم ملی پیدا كنند.

جوادی در پایان گفت: به همین دلیل می‌توان جام تختی امسال را بهترین میدان برای كشتی‌گیران داخلی و برخی جوانان باانگیزه دانست كه بتوانند لیاقت و شایستگی خود را به كادر فنی تیم ملی اثبات كنند. ضمن اینكه مربیان تیم ملی نیز به خوبی بر تمامی كشتی‌ها نظارت داشتند و مطمئنا بهترین و آماده‌ترین نفرات را برای دعوت به اردوی تیم ملی شناسایی كرده‌اند.

سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی شب گذشته با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید.