رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی اعلام کرد تیم‌های شرکت کننده در مسابقات غرب آسیا از میزبان ایران رضایت داشتند و حتی برگزاری این مسابقات را قوی‌تر از رقابتهای مقدماتی جام جهانی فوتبال ساحلی در قطر دانستند.

به گزارش خبرنگار مهر، پریا شهریاری درباره برگزاری رقابتهای فوتبال ساحلی غرب آسیا ضمن بیان مطلب فوق گفت: در زمان سفر علی کفاشیان که نایب رئیس فدراسیون غرب آسیا هم هست، به اردن جهت حضور در جلسات هیات رئیسه غرب آسیا، پیشنهاد برگزاری مسابقات فوتبال ساحلی غرب آسیا را به ایشان ارائه کردم که با حمایت رئیس و دبیرکل فدراسیون فوتبال، برگزاری این رقابتها به تصویب هیات رئیسه و کنگره waff رسید.

وی با اشاره به اینکه کار میزبانی مسابقات را از حدود 6 ماه پیش آغاز کردیم، افزود: در ابتدا مسیر دشواری پیش رو داشتیم زیرا این نخستین دوره از مسابقات رسمی در سطح آسیا بود که توسط یک سازمان آسیایی برگزار می‌شد.

رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی همچنین ادامه داد: در این مدت به طور مداوم با waff در ارتباط بودم و مشاوره‌های لازم جهت برگزاری مسابقات را به آنها ارائه کردم. ضمن اینکه بازدیدهای مکرری از امکانات فوتبال ساحلی استان‌ها داشتیم که در نهایت ورزشگاه قشم را جهت برگزاری مسابقات به waff اعلام کردیم. ضمناً جلسات متعددی را با مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم داشتیم که نماینده آنها جهت رفع نواقص ورزشگاه حضور داشت که جا دارد از زحماتی که در این مدت کشید، تشکر کنم.

وی در ادامه تاکید کرد: در نهایت این مسابقات با حضور 7 تیم برگزار شد که از تیم‌های قدرتمند آسیا هم حضور داشتند چرا که فوتبال ساحلی در سطح آسیا روز به روز در حال پیشرفت است. خوشبختانه میزبانی این مسابقات به نحو شایسته‌ای انجام شد و تمامی تیم‌ها از آن رضایت داشتند و حتی برگزاری این مسابقات را قوی‌تر از مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال ساحلی در قطر دانستند که از زحمات تمامی مسئولان منطقه آزاد قشم و فدراسیون که نهایت همکاری را با کمیته فوتبال ساحلی جهت برگزاری این مسابقات داشتند، تشکر می‌کنم.

شهریاری همچنین خاطرنشان کرد: این مسابقات گام بسیار خوبی برای توسعه  فوتبال ساحلی در سطح آسیا بود و خوشحالیم برگزاری نخستین دوره به میزبانی ایران صورت گرفت و با قهرمانی که تیم ملی بدست آورد، توانستیم مجددا دل مردم ایران را شاد کنیم. درست است ایران قهرمان آسیاست ولی تیم‌های قدرتمندی در آسیا حضور دارند که یکی از این تیم‌ها، عمان است که سابقه حضور در جام جهانی را هم دارد. سرمربی آن مدرس مربیگری فوتبال ساحلی فیفاست و کادر فنی و بازیکنان برای بدست آوردن این قهرمانی تلاش زیادی کردند.

وی که با سایت فدراسیون فوتبال گفتگو می‌کرد، اضافه کرد: این موفقیت‌ها که در مدت یکسال فعالیت به‌دست آمده، مرهون زحمات و تلاش‌های خستگی ناپذی تمامی جامعه فوتبال ساحلی و برنامه‌ریزی مدون  است و این پیروزی‌ها و میزبانی‌ها قطعا در رشد و توسعه همه جانبه فوتبال موثر خواهد بود.

رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی در پایان گفت: همه ما در فدراسیون مقید به کار با تمام وجود و در سلامت کامل هستیم و ضمن توجه به انتقادهای سازنده، به نقدهایی که هیچگاه به فوتبال کشور کمکی نکرده و حتی مانع پیشرفت آن می‌‌شود، توجه نخواهیم کرد و بی‌شک هدف‌مان حضور قدرتمند در جام جهانی است و از هیچ گونه تلاشی برای فوتبال و  تیم ملی فوتبال ساحلی کشورم دریغ نخواهم کرد.