بشاگرد - خبرگزاری مهر: معاون راه روستايي اداره كل راه و شهرسازي هرمزگان از بازگشايي تمامي محورهاي مواصلاتي منتهي به مناطق زلزله زده در شهرستان بشاگرد خبر داد و تازه ترين برآورد خسارت زلزله را در بخش راه حدود 110 ميليارد ريال اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدي رضايي لري ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از راههای شهرستان بشاگرد در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر افزود: پس از وقوع زلزله اخير در منطقه بشاگرد كه باعث تخريب راه ارتباطي بيش از 70 روستا شد، اكيپ هاي بازگشايي مسير در منطقه حاضر شده و در كمترين زمان ممكن جهت خدمت رساني ساير ارگان ها نسبت به بازگشايي اوليه محورها اقدام كردند.

وي ادامه داد: در حال حاضر كليه مسيرهاي اصلي و روستايي منتهي به منطقه زلزله زده باز است.

رضايي لري خاطرنشان كرد: در روزهاي آتي نيز ايمن سازي محورها و بازگشايي و مرمت اساسي آنها انجام خواهد شد.

معاون راه روستايي اداره كل راه و شهرسازي هرمزگان همچنين با اشاره به تازه ترين برآورد انجام شده در خصوص خسارات مالي زلزله هاي اخير در بخش راه اعلام كرد: بيش از 43 كيلومتر از راه هاي روستايي در شهرستان بشاگرد به ويژه محور گوهران – گشميران خسارت ديده كه در مجموع حدود 110 ميليارد ريال برآورد شده است.

در روزهاي اخير چندين زلزله پياپي بخش هايي از منطقه شرق هرمزگان را به لرزه درآورده كه بزرگترین آن به قدرت 6.2 ريشتر در نخستين ساعات صبح روز شنبه 21 ارديبهشت به وقوع پيوسته و موجب وارد آمدن خسارات زیادی به مناطق شهري و روستایی شهرستان بشاگرد شده است.

از شب گذشته تاکنون نيز چندین زمین لرزه گوهران بشاگرد را لرزانده که قدرت این زمین‌لرزه‌ها بین 4.6 تا 5.1 ریشتر گزارش شده است.